Aveti datorii neplatite? Nu sunteti in siguranta nici pe Facebook!
Angajatii agentiilor de recuperare a datoriilor neplatite au inceput sa foloseasca din ce in ce mai mult retelele virtuale de socializare pentru a-si aborda „tintele” si a face presiuni asupra lor pentru a le determina sa-si achite debitele
Kathryn Haralson, 47 de ani, primea zilnic telefoane de la recuperatorii de datorii, atat acasa, cat si la serviciu. Acestia ajunsesera pana intr-acolo incat o sunau chiar si pe fiica ei la facultate. Intr-o zi, dupa ce a intrat pe contul ei de Facebook, Haralson a gasit un mesaj in care i se cerea sa sune la un anumit numar de telefon si sa vorbeasca cu o anumita persoana de la agentia de colectare a debitelor despre datoria ei. Aceasta practica este tot mai raspandita in industria recuperarii de creante din Statele Unite, iar institutii precum Biroul de Protectie a Consumatorilor sau Comisia Federala pentru Comert examineaza in ce masura utilizarea de catre recuperatori a retelelor de socializare este sau nu legala.
Potrivit Bloomberg, industria americana a recuperarii de creante a avut venituri de 17 miliarde de dolari in 2011. Pe langa recuperatori, mai exista firme care cumpara creante de la creditori. Recuperatorii pot fi agenti independenti, companii sau cabinete de avocatura.
Reguli neclare „Organizatia noastra descurajeaza utilizarea retelelor de socializare in acest scop pentru ca legislatia e neclara, iar instantele de judecata nu au reusit nici ele sa lamureasca daca e legal sau nu pentru un recuperator sa abordeze un datornic pe Facebook sau Twitter”, a declarat Mark Schiffman, purtator de cuvant al ACA International, un patronat al firmelor de recuperare de datorii.
Pe de alta parte, institutiile de reglementare au pus in dezbatere publica o propunere de norma care sa ghideze comportamentul recuperatorilor de datorii pe retelele de socializare. Potrivit acestora, folosirea acestor retele in scopuri profesionale ar putea viola regulile si restrictiile in vigoare privind modalitatile legale de a-i contacta pe consumatori.
O alta ingrijorare a autoritatilor este legata de faptul ca utilizarea de catre recuperatori a retelelor sociale pentru a-i contacta pe datornici incalca dreptul la intimitate al acestora, devreme ce aceste retele sunt publice, iar legea interzice recuperatorilor sa dezvaluie unor terti informatii personale ale debitorilor. In aceste conditii, nu doar Facebook le-ar putea fi interzis recuperatorilor, ci si trimiterea de mesaje catre datornici pe adresele e-mail de serviciu ale acestora.
Detalii, pe Finantistii