Blugento: Piata de comert electronic este inca la inceput si pentru ca antreprenorii romani se tem de tehnologie
Piata de comert online, evaluata la aproximativ 3,5 miliarde de euro, se afla înca la început de drum si este mult în spatele altor tari europene, crede Sandu Babasan, CEO al Blugento, compania clujeana specializata în solutii IT pentru comertul electronic. Unul dintre motive este si faptul ca antreprenorii români se "tem de tehnologie" si nu vând si transfrontalier, ci doar pe piata româneasca.
Blugento este o solutie de ecommerce construita pe platforma Magento, cea mai populara platforma de comert electronic din intreaga lume, si este oferita clientilor in format SaaS (Software as a Service). Blugento ofera toate functionalitatile necesare unui magazin online in baza unui abonament lunar si este integrat cu peste 100 de solutii de plata, ERP, curierat, marketing si alte servicii care ofera avantaje competitive magazinelor online.
"Eu cred ca piata de comert online din Romania este la inceput din mai multe motive. Unul dintre ele este ca piata ne spune ca inca nu stie sa foloseasca cu adevarat tool-urile de online, ca antreprenorii inca au frica de tehnologie, ca antreprenorii isi doresc sa se dezvolte pe zona de online, dar inca nu au gasit partenerii potriviti pentru asta. Apoi, la ora actuala, mindset-ul antreprenorilor nu este pentru internationalizare. Atunci cand vorbim de online, vorbesc doar despre Romania. Odata ce vom reusi sa schimbam acest mindset, in general, piata de e-commerce va creste mult. Asa ca de ce cred ca suntem inca la inceput este pentru ca, pe de o parte, tot mai multi antreprenori isi vor propune sa aiba si canalul pe online bine pus la punct cu parteneri potriviti, dar si ca acestia vor gandi piata ca o piata unitara europeana, poate chiar internationala extinsa. Daca face efortul de a fi prezent online, pasul de internationalizare este deja usor", a declarat pentru ECONOMICA.NET, Sandu Babasan la evenimentul Meet Magento 2019.
El a punctat ca Romania se afla cu aproximativ zece ani in urma pietei din Polonia si ca ar mai fi nevoie de inca 4-5 ani ca piata de comert electronic sa devina matura. Acest lucru ar presupune educarea antreprenorilor si mentinerea ritmului actual de crestere, de 30% pe an.
"Cred ca suntem la patru sau cinci ani pana putem spune ca avem o piata solida in zona de online. Pentru a ajunge acolo ne trebuie o crestere care difera in functie de abordare. Daca ne uitam strict la cifra de afaceri, mie mi-ar placea sa fie un procent cat mai mare. Daca ne uitam la cate organizatii isi propun sa intre in online, ca decizie de business asumata, iarasi mi-ar placea sa fie cat mai multi. Dar, cred ca conteaza mult profitabilitatea dintre cele doua si atunci nu as merge neaparat pe volum de crestere, cat as merge pe volum de rentabilitate pentru ca daca antreprenorii care activeaza in online castiga bani din acest domeniu, ii vor influenta pe cei din jurul lor sa creasca aceasta piata. Piata este acum undeva la o crestere de 30% de la an la an", a spus Babasan.
Detalii, pe Economica