Calea ferata de mare viteza, vis interzis in Romania. Lumea face saltul catre 300 km/ora, noi speram la 160
Saptamâna aceasta chinezii au demarat constructia primului tunel al caii ferate de mare viteza Jakarta – Bandung, pe care vor sa o finalizeze pâna în 2019. În timp ce tari din Asia de Sud-Est si chiar din Africa investesc în infrastructura feroviara la viteza de peste 300 km/ora, România înca se zbate cu programul de modernizare a caii ferate pentru cresterea vitezei la 160 km/ora.
Linia care va lega capitala indoneziana Jakarta de orasul Bandung din provincia Java va fi prima cale ferata de mare viteza din Asia de Sud- Est. In lungime de 142 de kilometri, aceasta ar putea fi inaugurata la inceputul anului 2019, potrivit China Xinhua News.
Tunelul Walini, a carui constructie a fost demarata recent, este lung de 609 de metri si urmeaza sa fie finalizat intr-un an.
Prima cale ferata de mare viteza din Indonezia este construita de un joint-venture intre companiile indoneziene si chineze, in baza unui parteneriat public privat semnat inca din 2015. Proiectul in valoare de 5,15 miliarde de dolari a fost demarat efectiv la inceputul lui 2016 iar linia nou construita urmeaza sa fie exploatata in concesiune pe o perioada de 50 de ani, incepand din 2019.
Propuneri vechi si noi
In timp ce la nivelul CFR SA nu exista niciun proiect concret privind calea ferata de mare viteza, la nivel politic exista multe promisiuni.
Chiar saptamana aceasta, premierul Mihai Tudose a propus conectarea capitalelor Bucuresti – Sofia – Atena printr-o linie feroviara rapida.
Asta dupa ce in martie 2014, presedintele PSD Liviu Dragnea vorbea despre realizarea altor linii feroviare de mare viteza, cu sprijin din partea Chinei.
Pe atunci vicepremier, Liviu Dragnea, impreuna cu vicepresedintele Comisiei Nationale pentru Reforma si Dezvoltare a Chinei, au semnat un memorandum pentru inceperea analizelor tehnice premergatoare liniei feroviare de mare viteza Bucuresti - Constanta.
Detalii, pe Economica