Campaniile promotionale si practicile comerciale inselatoare
Teoretic, de doua ori pe an, vanzarile de soldare (vanzarile cu reduceri de pret) reprezinta cel mai important eveniment atat in viata consumatorilor, cat si din perspectiva comerciantilor care sunt implicati in vanzarile de retail.
Volumul de marfa vânduta de unii comercianti în cele doua perioade anuale de astfel de vânzari reprezinta chiar mai mult de 50% din volumul total de vânzari anuale.
Vânzarile de soldare sunt acele vânzari însotite sau precedate de campanii publicitare prin care comerciantii anunta reducerile de preturi. Cadrul juridic aplicabil acestui tip de vânzari este reprezentat de OG nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata.
Ca regula generala, legislatia în vigoare interzice oricarui comerciant sa ofere sau sa vânda produse în pierdere, adica la un pret egal sau inferior costului de achizitie, cu câteva exceptii reglementate expres, printre care si vânzarea produselor în pachete de servicii.
Detalii, pe Capital