Carlos Ghosn: Impactul Uber va fi marginal, oamenii nu vor renunta sa isi cumpere si sa isi conduca propriile automobile
Detinerea de masini proprietate personala nu va disparea, indiferent de dezvoltarea afacerilor Uber si ale firmelor de ride-sharing, a afirmat Carlos Ghosn, omul care ar putea superviza anul acesta mai multe vânzari auto decât oricine altcineva, transmite Bloomberg.
Expansiunea serviciilor de ride-hailing si perspectiva vehiculelor fara sofer a dus la prognoze potrivit carora oamenii vor renunta sa isi cumpere si sa isi conduca propriile automobile in favoarea platii pentru calatorii individuale.
Intr-un interviu acordat la New York, Carlos Ghosn, seful aliantei Renault-Nissan-Mitsubishi Motors a dat asigurari ca vanzarile de masini in intreaga lume vor continua sa creasca, formele alternative de mobilitate avand doar un impact marginal sau chiar stimuland cererea.
'O multime de oameni cred ca aceasta este o substitutie. Afacerile traditionale de producere si vanzare a vehiculelor si de detinere a masinilor vor continua', a explicat Ghosn.
Analistii se asteapta ca serviciile de ride-hailing si car-sharing, eventual cuplate cu vehicule care se pot conduce singure, sa rastoarne vanzarea de noi vehicule, o afacere estimata la peste 2.000 de miliarde de dolari anual. Cererea pe pietele dezvoltate cum ar fi SUA, Europa si Japonia se stabilizeaza, dar din ce in ce mai multi cetateni din tari ca India si China vor sa detina masini, sustine Ghosn.
Grupul companiilor supervizate de Ghosn ar urma sa vanda anul acesta aproximativ 10,5 milioane de masini si camioane pe plan global, suficient pentru a concura cu Volkswagen AG si Toyota Motor Corp si pentru a ajunge cel mai mare producator auto dupa vanzari, pentru prima data in istoria sa. Alianta estimeaza ca livrarile vor ajunge la cel putin 14 milioane in 2022.
'Cresterea se va mentine, deoarece primul lucru la care aspira oamenii este un mijloc de transport autonom', a explicat Ghosn.
Detalii, pe Economica