Cat cerea Bechtel ca sa sape o groapa pentru Autostrada Transilvania
Între 3 si 7 euro pe mc, atât au cerut americanii de la Bechtel pentru saparea terenului unde urmau sa construiasca Autostrada Transilvania. Preturile apar în anexele din copia scanata dupa cel mai costisitor contract de infrastructura postdecembrist, publicata de România Curata.
Estimat la 2,241 miliarde de euro, contractul semnat cu Bechtel prevedea plata in patru rate a unui avans de 250 de milioane de euro.
Pentru mobilizarea pe santier, pretul unitar era de 30 de milioane de euro, conform copiei dupa anexele contractului, publicata de Romania Curata, dar care nu sunt insa semnate ca restul contractului.
Pretul unitar pentru defrisarea terenului pe care urmau sa construiasca Autostrada Transilvania era de 4.100 de euro/hectar.
Dupa aceasta operatiune, sapaturile la suprafata, in stratul vegetal, costau 3,43 euro/mc si iar cele in adancime, intre 5,73 euro/mc si 7,14 euro/mc.
Bechtel cerea bani si pentru „dubla manipulare a materialului rezultat din sapaturi", respectiv 3,57 euro/mc, iar pentru "excavarea materialului de imprumut", pretul unitar era de 5,65 euro/mc.
Mai departe, se calcula transportul materialului, pretul unitar fiind de 0,1 euro/tona/kilometru.
Procurarea stratului de nisip costa 25 euro/mc, dupa care raspandirea si tasarea umpluturii mai facea inca 0,91 euro/mc.Mai departe, fundatia de balast costa 15,3 euro/mc, stratul de baza mixtura asfaltica – 40,69 euro/tona, stratul de binder – 42,53 euro/tona, stratul de uzura – 68,64 euro/tona.
Detalii, pe Economica