Ce banci iti dau bani ca sa le fii client sau sa le recomanzi un prieten
Dupa ce bula creditarii s-a spart, bancile se bat in oferte menite sa atraga clientii noi sau macar sa ii fidelizeze pe cei vechi. De la „comisioane“ date clientului pana la bonusuri banesti
Dupa ce au crescut dobanzile la credite si le-au micsorat pana la limita suportabilitatii pe cele la depozite, dupa ce au scumpit toate produsele, bancile se vad acum nevoite sa scoata bani din buzunar ca sa-si pastreze clientii vechi si sa aduca unii noi.
In urma cu doi-trei ani, strategiile de marketing prin care era vandut un produs bancar nou se limitau la excursii sau chiar premii in bani, acordate catorva dintre cei care le accesau. Si asta prin tragere la sorti!
La ora actuala, batalia a devenit mult mai dura. Campaniile promotionale continua la majoritatea bancilor, dar fidelizarea clientilor vechi si atragerea clientilor noi nu se fac prin produse inovative, cresterea calitatii serviciilor sau majorarea gradului de incredere al populatiei in banci. Se fac prin altfel de campanii promotionale, care sa atinga toti candidatii, nu doar pe unii dintre ei. Astfel, la majoritatea bancilor, clientii vechi care au un istoric cu banca au dreptul la o dobanda mai mica in cazul contractarii unui imprumut si ceva mai mare la depozitele pe termene lungi. La unele banci, vorbim chiar de puterea unui client vechi de a negocia direct cu banca eventualele costuri ale imprumutului sau bonificatii ale dobanzii.
Batalia se da in continuare pe cash
De circa un an de zile, majoritatea bancilor au inceput sa ofere carduri de credit cu un numar de rate cu dobanda zero (intre 3 si 6 rate, pe perioada limitata campania se poate intinde si la 24 de rate). De mai bine de jumatate de an, competitia a impins bancile comerciale la un nou pas: sistemul „banii inapoi pe card“. In dorinta de a promova plata cu cardul, dar si stimularea consumului (facilitatea valabila initial doar pe cardul de credit), bancile au introdus sistemul de puncte in functie de valoarea cumparaturilor. Desi sistemul de puncte exista de mai multa vreme, acum ofertele au devenit mult mai agresive. Astfel, bonificatiile au ajuns sa reprezinte procente din suma cheltuita pe card (intre 3% si 20%) si sa se acorde si in cazul cardurilor de debit, nu doar la cardurile de credit.
Detalii, pe Capital