Ce inseamna in cifre magazinele goale. Romanii au cumparat mancare ca pentru Craciun
În perioada 24 februarie-9 martie, adica în prima saptamâna de la aparitia primului caz de infectare cu COVID-19 în România, românii au cumparat mâncare ca într-o zi premergatoare Craciunului. Cele mai semnificative cresteri au fost însa raportate la dezinfectanti precum cei pentru igiena mâinilor. Cele mai cautate produse au fost cele pentru casa, de îngrijire personala si alimente.
Confirmarea primului caz de Covid-19 i-a trimis pe romani in numar mult mai mare in magazinele alimentare, arata datele companiei de cercetare Retailzoom care a analizat cifrele din noua lanturi de retail cu produse alimentare si non-alimentare.
In perioada 25 februarie-1 martie, alimentele de baza au inregistrat o crestere de 42% fata de media saptamanala din 2019 si se situeaza la un nivel similar celui din saptamana 51 2019 (Craciun). Vanzarile gelului antibacterian in saptamana 9 au fost de sapte ori mai mari decat media primelor 8 saptamani din 2020, iar ale servetelelor antibacteriene de patru ori.
Dintre toate alimentele, conservele de carne au avut cea mai mare crestere in vanzari, de 4 ori fata de media primelor opt saptamani din an. Cumparatorii aleg painea preambalata in aceasta perioada (+2.2%), in detrimentul celei proaspete (-6.2%). Malaiul a urcat cele mai multe pozitii in topul vanzarilor de alimente (de la pozitia 77 la 47).
Detalii, pe Economica