Ce trebuie sa faca statul ca sa avem carburanti mai ieftini
Consiliul Concurentei a elaborat un set de recomandari catre autoritati, care ar trebui în final sa duca la preturi mai mici pentru consumatori, de la o aplicatie în care consumatorii sa poata vedea preturile la toate statiile, pâna la relaxarea conditiilor de construire de noi benzinarii, inclusiv de lanturile de hypermarketuri.
Pus in fata unei piete a carburantilor dominata de cateva companii mari, care practica preturi aproape identice, Consiliul Concurentei face cateva recomandari pentru cresterea competitiei pe aceasta piata, care sa conduca la o scadere a preturilor. Recomandarile apar, detaliat, in “Raportul privind evolutia concurentei in sectoare cheie 2016”, prezentat de institutie. Vi le prezentam, in detaliu
Crearea unei baze de date si a unei aplicatii web/mobile pentru compararea preturilor la carburanti
“Consiliul Concurentei considera necesara crearea unei baze de date care sa contina lista tuturor companiilor care comercializeaza carburanti, amplasarea geografica a benzinariilor detinute de fiecare, tipurile de carburanti (benzina si motorina) comercializate in fiecare benzinarie, preturile la pompa practicate”, spune institutia.
Cum ar trebui sa se faca aceasta baza de date
“Pentru crearea acestei baze de date, Guvernul ar trebui sa emita un act normativ prin care sa oblige toate intreprinderile care detin benzinarii active sa furnizeze datele necesare, dar si sa transmita on-line (printr-un sistem pe baza de parola) toate modificarile efectuate la nivelul preturilor carburantilor, care sa fie inregistrate in timp real (maxim 30 de minute de la modificare). Aceasta baza de date trebuie sa constituie elementul central al unei aplicatii web si/sau al unei aplicatii mobile cu acces gratuit din partea consumatorilor, prin care acestia pot afla care sunt cele mai apropiate (ex: 10) benzinarii, localizarea geografica si preturile oferite de acestea (eventual, in ordine crescatoare pentru a vedea care este compania cu cel mai mic pret). Astfel, consumatorul are posibilitatea de a alege, avand la indemana informatii importante cu privire la oferta existenta pe piata in zona geografica de interes pentru consumatorul respective”, arata Consiliul.
Detalii, pe Economica