Cea mai ieftina masina din lume nu este dorita de nimeni, iar vanzarile sunt la pamant
Ratan Tata, presedintele Tata Group, a ajuns pe primele pagini ale ziarelor acum zece ani, cand a anuntat ca a dat comanda pentru crearea unei "masini a poporului", cu priza la familiile indiene care pana atunci nu isi permiteau mai mult decat achizitionarea unui scuter.
Dar Tata Motors a vandut doar 229.000 de exemplare din modelul Nano, de cand a inceput sa il livreze in 2009. Mai mult, vanzarile din luna martie au scazut cu 86% fata de anul precedent.
Karl Slym, managerul companiei, insista sa mentina masina pe linia de productie si spune ca in curand ii va adauga unele imbunatatiri care se vor reflecata si in pretul de vanzare, aducand-o astfel mai aproape de competitorii sai. Karl Slym e de parere ca Nano a avut parte de o pozitionare dificila, care nu a fost pe placul multora.
Detinatorii de scutere se fereau sa o cumpere pentru ca se gandeau ca ceilalti o vor vedea ca pe o varianta de mijloc, nici masina, nici vehicul pe doua roti, iar cei care aveau deja o masina nu si-o doreau pentru ca era gandita ca un inlocuitor pentru scuter.
Tata a mai creat un concept auto asemanator Nano, pe care l-a denumit Pixel. Proiectul a fost facut public in 2011, ca un exemplu spre o posibila evolutie a brandului. Masina, construita pe sasiul de Nano, ar fi avut doua usi care se rotesc in sus, transmisie automata si un motor Diesel. Insa Haritha Saranga, profesor asociat la Institutul Indian de Management, din Bangalore, e de parere ca "doar crearea unor variante ale aceluiasi model nu va ajuta vanzarile. Este important sa se schimbe imaginea actuala a Nano, perceputa ca o masina ieftina".
Detalii, pe InCont