CFR a modernizat 37 de gari, 18 statii sunt in executie, iar alte 71 urmeaza sa intre in lucru
CFR SA a finalizat 37 de gari, în cadrul programului de modernizare si reabilitare a statiilor de cale ferata din România, alte 18 gari sunt în executie, iar 71 urmeaza sa intre în lucru în perioada urmatoare, prin programele CEF - Mecanismul pentru Interconectarea Europei si POIM - Programul Operational Infrastructura Mare, potrivit unui material publicat luni pe pagina de Facebook a companiei.
Din totalul garilor finalizate, 19 statii au fost modernizate in cadrul unui proiect finantat din fonduri externe rambursabile (Ploiesti Sud, Arad, Alba Iulia, Brasov, Bacau, Suceava Burdujeni, Buzau, Focsani, Sighisoara, Drobeta Tr. Severin, Galati, Fetesti, Sibiu, Oradea, Tulcea, Cluj Napoca, Constanta, Craiova si Iasi), 14 statii au fost reabilitate intr-un proiect finantat din fonduri externe nerambursabile (Slatina, Resita Sud, Zalau, Bistrita Nord, Giurgiu Oras, Slobozia Veche, Calarasi, Pitesti, Braila, Vaslui, Piatra Neamt, Botosani, Sf. Gheorghe si Ramnicu Valcea), iar in patru statii s-au executat lucrari de modernizare in cadrul proiectului de reabilitare a infrastructurii feroviare de pe Coridorul IV, program finantat din fonduri externe nerambursabile (Arad, Curtici, Sofronea si Glogovat).
In ceea ce priveste garile aflate in prezent in executie, aici se executa lucrari de modernizare - in conditiile impuse in contractele de finantare - in cadrul proiectelor de reabilitare a Coridorului IV Pan-European, finantate din fonduri externe nerambursabile. Cele 18 statii de cale ferata sunt: Podul Mures, Coslariu, Alba Iulia, Vintu de Jos, Sibot, Aurel Vlaicu, Orastie, Dumbraveni, Medias, Copsa Mica, Valea Lunga, Blaj, Blandiana, Santimbru, Barabant, Danes, Craciunel si Tg. Mures.
Detalii, pe Economica