Clientii vor putea cere despagubiri de cel putin 100 de lei de la furnizorii de energie electrica. Nou standard de performanta
Consumatorii de energie electrica vor primi despagubiri de la furnizori în cazul în care acestia nu respecta termenii stabiliti în noii indicatori de performanta garantati privind calitatea activitatii de furnizare, stabiliti recent de Autoritatea de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), printr-un ordin.
Furnizorii de energie electrica vor fi obligati sa respecte niste indicatori de performanta garantati in relatia cu clientii, potrivit ordinului ANRE. Pentru fiecare lucru pe care nu il fac la timp, vor plati clientului 100 de lei, plus alti 50 de lei pentru fiecare zi de intarziere. Iata care sunt indicatorii pe care furnizorii trebuie sa ii respecte in relatia cu clientii lor:
Termenul de emitere a ofertei de furnizare: 15 zile lucratoare
Termenul de raspuns la plangerea clientului final referitoare la factura de electricitate: 5 zile lucratoare
Termenul de comunicare catre operatorul de retea a solicitarii de reluare a furnizarii energiei electrice pentru un loc de consum deconectat pentru neplata: 4 ore
Termenul de raspuns la plangerile clientului final privind deconectarea locurilor de consum pentru neplata facturii de energie electrica: 5 zile lucratoare de la primirea plangerii de catre furnizor
Termenul de solutionare a solicitarii de modificare a tarifului reglementat de furnizare sau a plangerilor privind schimbarea taifului reglementat la energia electrica: 10 zile lucratoare
Detalii, pe Economica