Compania IntelligentBee din Iasi vrea sa atinga anul acesta pragul de un milion de dolari ca cifra de afaceri
Compania ieseana IntelligentBee, specializata în furnizarea de servicii de dezvoltare software si suport tehnic, intentioneaza sa-si majoreze cifra de afaceri anul acesta cu circa 15% fata de anul anterior, la un milion de dolari. Pentru anul 2019, compania are în plan sa creasca cu 20% fata de anul acesta.
"Pentru anul viitor vrem sa acceleram cresterea si sa fie undeva la 20%. Pentru mine daca procentul acesta se mareste, indiferent cat e cifra neta, inseamna ca facem mai bine lucrurile si atunci urmaresc trendul mai mult decat cifrele, mai ales ca nu sunt presat de investitori", a declarat CEO-ul IntelligentBee, Costi Teleman.
Compania, fondata in 2011, lucreaza in prezent pentru companii din strainatate precum SendGrid, Carnegie Technologies, o companie de comunicatii prin satelit din SUA si Canada, Cloud Elements - o platforma dedicata programatorilor sau Snug, din Australia, un start-up din domeniul real-estate si Event Cloud, o companie specializata in software de gestionare a evenimentelor.
Pe langa partea de outsourcing si suport tehnic, IntelligentBee dezvolta si produse proprii, unul dintre acesta fiind platforma de self-ticketing Eventway, prin care organizatorii de evenimente pot vinde bilete electronice. Pentru inceput, platforma a fost gandita pentru festivalul Afterhills din Iasi, insa apoi a fost deschisa si pentru alti organizatori.
"Totul a pornit de la colaborarea cu Afterhills. Apoi, mi-a venit ideea sa deschidem platforma si pentru alti clienti. Am lucrat la ea trei oameni, printre care si eu, si am dezvoltat-o in 2-3 luni. A fost foarte greu sa aloc mai multi oameni pe acest proiect pentru este greu sa gasesti programatori", a spus Teleman.
Platforma va beneficia pana in 2019 de investitii totale de 200.00 de euro. In primul an de la lansare au fost vandute 40.000 de bilete, iar in al doilea an isi propune sa vanda 130.000 de bilete si sa aiba incasari de aproximativ 100.000 de euro.
Angajatii sunt incurajati sa dezvolte propriile idei in afaceri
De altfel, compania isi incurajeaza angajatii sa vina cu idei pentru a dezvolta produse. Angajatii isi prezinta ideile in fata managerilor companiei, iar cele mai bune propuneri primesc un buget de pana la 20.000 de euro si un termen de sase luni pentru a demonstra ca produsul este viabil. Proiecte trebuie sa indeplineasca anumite criterii, cum ar fi: sa fie online, sa se adreseze intregii lumi, nu doar Iasi-ului.
"Apar foarte multe idei, insa problema nu sunt ideile, ci cum planifici si cum executi mai departe. Am crezul multi ani ca pentru ca unui produs bun tehnic ii trebui 90% programare si restul sunt maruntisuri. Dar nu e chiar asa, cred ca executia sau constructia produsului e maxim 20-30% din tot efortul pe care trebuie sa il depui. Te lovesti de finantare. de marketare, de promovare si multe altele", spune fondatorul IntelligentBee.
Detalii, pe Economica