Contre CFR – Metrorex: viitoarea gara de la Aeroportul Otopeni va afecta viitoarea statie de metrou
Gara pe care CFR vrea sa o amplaseze la Aeroportul Otopeni va afecta structura de rezistenta si urbanistica viitoarei statii de metrou, au spus surse apropiate situatiei pentru ECONOMICA.NET. Mai mult, Metrorex le-a pus conditie celor de la CFR SA sa termine lucrarile unde se suprapun cele doua statii pâna în iunie 2020, când ar putea începe lucrarile la metrou.
Proiectul CFR SA pentru realizarea legaturii feroviare directe intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni a starnit nemultumirea unor specialisti de la metrou, care afirma ca viitoarea gara se suprapune peste viitoarea statie de metrou.
"Statia CFR va afecta grav structura de rezistenta, dar si urbanistica viitoarei statii de metrou", au spus sursele noastre.
Potrivit lor, statia cu aspect "industrial" a CFR o va acoperi pe cea de metrou, conceputa ca o lucrare de arta de catre asocierea de proiectanti nipono – romana (foto sus).
Contactati de catre ECONOMICA.NET pe acest subiect, reprezentantii CFR SA au spus ca vor raspunde in termenul legal prevazut de legea 544/2011.
Intre timp, pe forumul Asociatiei Pro Infrastructura a fost publicat avizul conditionat dat de Metrorex pentru proiectul CFR SA. Din document rezulta clar ca va exista o suprapunere intre statiile celor doua institutii din subordinea Ministerului Transporturilor.
In aviz, Metrorex cere CFR SA sa –si proiecteze statia in zona de suprapunere cu cea de metrou in baza analizei consultantilor Padeco – Tokio Oriental Consultants – Metroul SA, proiectanti ai Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Aeroportul Otopeni.
"Predarea lucrarilor realizate, aferente statiei de metrou, se va face pana la sfarsitul lunii iunie 2020, data preconizata pentru inceperea lucrarilor la infrastructura de metrou de catre Metrorex", se arata in avizul Metrorex, emis la finele lunii octombrie 2018.
Detalii, pe Economica