Cu cine se bate Coca-Cola pe plan local. Romanii sunt in top
Doua companii românesti rezista cu stoicism gigantului american Coca-Cola pe piata bauturilor racoritoare. Pepsi Co este de abia pe locul patru dupa valoarea vânzarilor.
Astfel, potrivit unui studiu de piata realizat de compania de cercetare Euromonitor furnizat ECONOMICA.NET, anul trecut Romaqua Holding SA, business-ul oamenilor de afaceri Octavian Cretu si Nicolae Palfi era al doilea cel mai mare jucator de pe piata bauturilor racoritoare (in care sunt incluse si apele minerale imbuteliate) din Romania, cu o cota valorica de 11%. Urmeaza European Drinks a fratilor Victor si Viorel Micula si de abia apoi americanii de la PepsiCo si polonezii de la Maspex, detinatorii brandului Timbark. Coca-Cola sta confortabil in fruntea clasamentului, detinand o cota valorica de 33% din piata racoritoarelor.
Romanii fac legea pe piata apelor minerale
Situatia se inverseaza insa daca ne uitam la situatia vanzarilor de ape minerale imbuteliate, unde romanii de la Romaqua, producatorii brandurilor Borsec, Aqatique si Stanceni s-au detasat de Coca-Cola, detinand 30,6% din piata, conform Euromonitor. Coca-Cola, cu al lor brand Dorna, este pe pozitia a doua cu o cota de piata de 12,7%. European Drinks, producatoprul marcilor Izvorul Minunilor si Hera este si pe segmentul apelor minerale numarul trei in piata, urmat de Rio Bucovina si Perla Harghitei.
Detalii, pe Economica