Cum functioneaza platforma unde romanii isi pot rezolva problemele cu magazinele online. Peste 1000 de persoane au facut reclamatii
Peste 1200 de români au încercat sa îsi solutioneze diferendele cu magazinele online de la care au achizitionat produse sau servicii apelând la o platforma creata în acest sens de catre Comisia Europeana. Cele mai multe site-uri reclamate sunt din România si Ungaria.
Din februarie 2016 de cand au la dispozitie platforma ODR prin care pot depune reclamatii si solicita solutionarea problemelor legate de comertul online, consumatorii europeni au inregistrat aproximativ 55.000 de cereri, iar platforma a fost accesata de aproximativ 1,9 milioane de vizitatori. De asemenea, de la inceputul lui 2017, Centrul European al Consumatorilor din Italia (acolo unde se solutioneaza diferendele) a raspuns la peste 1400 de cereri. Romanii sunt si ei printre consumatorii nemultumiti de serviciile magazinelor online care au cautat rezolvarea la specialistii disponibili prin aceasta platforma.
Potrivit datelor Comisiei Europene, pana acum din Romania s-au inregistrat pe platforma 1.236 de reclamatii, adica putin peste 2% din cele peste 55.100 de reclamatii depuse. Majoritatea, adica 434, au vizat magazine virtuale locale care nu si-au indeplinit diverse obligatii, in timp ce pe locul secund, cu 411 cereri, se situeaza comerciantii online din Ungaria. Conform platformei, romanii au facut plangeri si cu privire la site-urile din Regatul Unit de unde au achizitionat produse si servicii (160 de plangeri), dar si din Germania (78 de plangeri).
De asemenea, romanii au mai sesizat probleme cu magazinele online din Spania (18),Franta si Polonia (cate 15), Belgia (11),Austria si Bulgaria (cate 9) sau Malta (8).
La nivel european, cele mai multe plangeri au venit din Germania (aproximativ 14.000 de plangeri), Marea Britanie (aproximativ 12.000 de plangeri) si Spania (peste 5.500 de plangeri), numarul acestofra depinzand atat de popularitatea comertului online in respectivele state, dar si de cat de informati sunt cetatenii cu privire la drepturile pe care le au.
In ceea ce priveste topul sectoarelor care au generat cele mai multe reclamatii la nivel european, magazinele care vand articole de imbracaminte (inclusiv articole confectionate la comanda) si incaltaminte au adunat cele mai numeroase plangeri, respectiv 11.29% din total. Urmeaza liniile aeriene (11,18%), bunurile din domeniul tehnologiei informatiei si a comunicatiilor (7.74%), aparate electronice (non-TIC/pentru activitati recreative) (5.37%) si mobila (3,7%).
Detalii, pe Economica