Cum s-a reinventat IKEA Romania in criza Covid-19. Va lansa serviciul drive-in, iar Click & Collect s-a mutat in fata magazinelor
Retailerul suedez IKEA va lansa un serviciu de drive-in în magazinele din România, similar cu cel implementat în alte state europene. De asemenea, în parcarile magazinelor Baneasa si Pallady este disponibil "Click & Collect", un serviciu de ridicare a produselor comandate pe internet si achitate cu cardul. Unitatile fizice se vor deschide în functie de "situatia starii de sanatate din tara".
Retailerul suedez de mobila IKEA a fost printre primii mari jucatori din piata care au decis voluntar sa isi inchida temporar magazinelor urmare a epidemiei Covid-19. Incepand cu 20 martie, compania a inceput sa livreze exclusiv online, renuntand atunci chiar si la centrele de colectare. Acum, la aproximativ o luna de la aceasta decizie, afacerea arata diferit, cu investitii in online, cu serviciul Click & Collect disponibil in fata celor doua magazine din Baneasa si Theodor Pallady si cu intentia de a lansa drive-in-uri.
"Este inca devreme sa vorbim despre cifre, dar vedem foarte mult interes pentru comertul electronic, odata cu inchiderea preventiva a magazinelor. Desigur, am dezvoltat serviciul de livrare pentru a fi complet contactless, astfel ca nu mai acceptam plati in numerar pentru a proteja sanatatea si siguranta angajatilor si clientilor nostri. Daca clientii nu doresc sau nu pot astepta livrarea produselor achizitionate acasa, serviciul nostru Click & Collect este disponibil in fata celor doua magazine ale noastre - Baneasa si Pallady - pentru ca oamenii sa poata cumpara online si sa isi ridice produsele intr-o maniera sigura si fara contact. Pe unele piete, de exemplu, am introdus drive-in-uri, astfel incat clientii sa isi poata ridica bunurile din masina proprie intr-un mod sigur. Vom explora acest format si aici, in Romania", a declarat pentru ECONOMICA.NET Violeta Nenita, Market Manager IKEA Romania.
Conform presei internationale, IKEA a implementat un astfel de serviciu in Germania. Acolo clientii comanda si platesc online cu o zi inainte de a merge la magazin. Tot online, prin e-mail, primesc si un numar de comanda. De asemenea, trebuie sa aleaga un interval orar in care vor merge sa ridice mobila. Odata ajunsi la magazin, clientii IKEA din Germania gasesc afise cu un numar de telefon pe care il vor apela pentru a fi directionati catre un anumit loc de parcare unde isi vot gasi produsele intr-un cos de cumparaturi. Opertiunea este gandita sa nu dureze mai mult de 15 minute.Identificarea se face cu cartea de identitate pe care clientii trebuie sa o aiba la ei.
Detalii, pe Economica