De ce nu face Guvernul autostrazi cu bani din imprumuturi de la populatie
Românii ar fi dispusi sa finanteze constructia de autostrazi si proiectele de infrastructura cu miliarde sau chiar zeci de miliarde de lei, cumparând obligatiuni sau titluri de stat, emise cu scopuri declarate, potrivit analistilor si administratorilor de investitii consultati de ECONOMICA.NET. Înaltii functionari publici nu spun de ce nu fac astfel de oferte românilor, dar analistii îi suspecteaza de comoditate si de frica de transparenta.
Romanii ar avea bani pentru astfel de oferte, cu castiguri mai sigure decat cele promise de actiunile companiei Transgaz, de pilda, a carei oferta micii investitori au suprasubscris-o pe transa lor.
Populatia tine aproape 62 de miliarde de lei in peste 14,6 miliarde de depozite bancare, potrivit datelor Bancii Nationale a Romaniei de la sfarsitul lunii martie si ale Fondului de Garantare a Depozitelor Bancare.
Pe de alta parte, cam tot atat vor costa proiectele de autostrazi de care se vorbeste tot mai mult in ultima perioada: Craiova-Pitesti si Iasi – Tg. Mures. La acestea se mai adauga cheltuielile si mai mari cu autostrazile Comarnic – Brasov, Brasov Oradea sau Pitesti – Sibiu si de aici pana la Nadlac.
Guvernul nu are acesti bani. Doar 5,2 miliarde de lei, din cele bugetul de sapte miliarde de lei al CNADNR (Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania), sunt rezervate investitiilor.
Detalii, pe Economica