Dupa ani de pierderi, Tarom bate companiile low-cost in regiune si urca pe locul doi in Romania
Dupa zece ani de zbor pe pierdere, timp în care si-a pierdut si pozitia de lider chiar la ea acasa, conducerea Tarom face pasi în redresarea companiei. Anul acesta va marca un profit simbolic, de 27.000 de lei, dar a facut un pas istoric: a comandat cinci avioane de la Boeing în valoare de peste o jumatate de miliard de dolari. Chiar daca este a noua companie aeriana ca importanta în regiune, Tarom depaseste companiile low-cost, chiar si pe gigantul Wizz Air.
Compania nationala Tarom a transportat in ultimii ani un numar constant de pasageri, de 2,4 milioane, timp in care operatorii low-cost si-au majorat cotele de piata. Cu toate acestea, oficiali ai companiei se asteapta ca traficul de pasageri sa creasca cu 35%, la peste trei milioane de pasageri transportati. In plus, efectul se va vedea si datorita celor doua noi aeronave introduse in flota in luna iunie a acestui an.
Capacitatea anuala de transport a Tarom a crescut cu 22,1%, a doua cea mai mare crestere din regiune, dupa operatorul polonez LOT, care inregistreaza o crestere de 25,4% a capacitatii anuale, arata datele CAPA si OAG.
Wizz Air, cel mai mare operator low-cost din regiune, se extinde anul acesta cu 21%, urmat fiind de Ukraine International, cu 17,7% si airBaltic, cu 17%.
Daca Tarom este pe locul doi in regiune in functie de cresterea procentuala a capacitatii pentru acest an, compania romaneasca ocupa locul 4 in ceea ce priveste numarul de locuri disponibile, cu plecare din Romania.
Tarom a ajuns pe locul 2 in Romania
Dupa ce Tarom a fost depasita, rand pe rand de Wizz Air, Blue Air si Ryanair, anul acesta operatorul aerian a revenit in top, direct pe locul 2. Si asta pentru ca Ryanair a anuntat ca isi va reduce capacitatea din Romania, a inchis baza de la Timisoara si a renuntat la mai multe curse de la Oreadea si Craiova. Locul trei este ocupat de Blue Air.
Detalii, pe Economica