Evolutia numarului de kilometri de autostrazi si drumuri nationale deschisi intre 2008 si 2014
Cu doar 667 de kilometri de autostrazi si un sistem rutier criticat puternic de investitori, fie ei straini sau locali, România a reusit anul acesta sa cheltuiasca doar 4,65 mld. lei (1 mld. euro) pe autostrazi si drumuri nationale, în contextul în care propunerea initiala pentru 2014 prevedea o suma mult mai mare, de 6,3 mld. lei (1,43 mld. euro), arata o analiza bazata pe informatiile de la Ministerul Finantelor.
Pentru anul viitor, guvernul propune 6,1 mld. lei (1,4 mld. euro) pentru autostrazi si drumuri nationale, in plus cu 30% fata de ce s-a cheltuit anul acesta.„Se observa o incercare de reechilibrare a deficientelor foarte grave din ultimii ani, in special cele legate de amputarea investitiilor. Nu stim insa daca banii (pe care guvernul i-a propus pentru infrastructura rutiera in 2015 – n.red.) vor exista in mod real. Experienta trista a ultimilor ani ne arata ca exista capacitate limitata in a sustine sistematic proiectele de infrastructura“, afirma Laurentiu Plosceanu, presedinte al Asociatiei Romane a Antreprenorilor de Constructii (ARACO).
Detalii, pe Economica