Facebook si Google ar putea pierde peste 44 de miliarde de dolari din veniturile din publicitate, in 2020, din cauza coronavirusului
Bugetele pentru publicitate ale firmelor scad dramatic pe fondul pandemiei COVID-19, iar Facebook si Google, cei doi giganti din publicitatea digitala, vor înregistra pierderi de peste 44 miliarde de dolari din veniturile din publicitate în acest an, potrivit unei analize a Cowen & Co. Cu toate acestea, atât Google, cât si Facebook vor fi în continuare profitabile, chiar si cu scaderi de doua cifre.
Pentru 2020, actuala estimare arata ca veniturile totale nete ale Google vor fi de aproximativ 127,5 miliarde de dolari, in scadere cu 28,6 miliarde de dolari fata de estimarea anterioara a Cowen (o scadere de 18%). Veniturile din publicitate pe Facebook pentru anul acesta vor atinge 67,8 miliarde de dolari, o scadere de 15,7 miliarde de dolari (-19%) fata de prognoza anterioara a companiei Cowen.
Estimarile revizuite vin dupa ce executivii Facebook, au anuntat, in aceasta saptamana, ca au observat o scadere a afacerilor companiei cu publicitate in tarile ”cele mai grav afectate de coronavirus”, care au luat masuri de combatere a extinderii epidemiei, chiar daca a avut loc o crestere a prezentei utilizatorilor pe platformele companiei.
In timpul pandemiei, oamenii stau mai mult pe Facebook, astfel ca volumul de mesaje trimise de utilizatorii sai a crescut cu peste 50%, in ultima luna in tarile cele mai afectate de virus. Cu toate acestea, compania a precizat ca nu monetizeaza multe dintre serviciile unde observa o crestere a angajamentului.
In aceste conditii, chiar daca traficul a crescut, businessul este in scadere, dupa ce multi dintre cumparatorii de publicitate s-au retras.
Insa, in 2021, Cowen&Co estimeaza ca Facebook va recupera veniturile din activitatea de publicitate, care vor avansa cu 23%, la 83 de miliarde de dolari.
Desi estimeaza ca atat Facebook, cat si Google vor inregistra scaderi de doua cifre ale rentabilitatii, afacerile celor doua companii vor continua sa creasca. Pentru intregul an 2020, Google va genera venituri operationale de 54,3 miliarde de dolari (ajustat cu 43% Marja EBITDA) si Facebook vor atrage 33,7 miliarde de dolari (marja de 49%), conform prognozei lui Cowen.
Detalii, pe Economica