Facebook si Ray-Ban lucreaza la o pereche de ochelari smart care sa inlocuiasca smartphone-urile
Facebook lucreaza de câtiva ani în Laboratorul Facebook Reality din Washington pentru a dezvolta ochelari cu realitate augmentata, dar proiectul a intrat în impas, asa ca pentru a-l dezvolta în continuare, compania a încheiat un parteneriat cu producatorul de ochelari Ray-Ban.
Facebook spera acum ca un parteneriat cu Ray-Ban va duce proiectul la sfarsit, iar produsul va putea fi cumparat undeva intre 2023 si 2025, potrivit unor surse apropiate proiectului, citate de publicatia CNBC.
Ochelarii au primit codul intern Orion si sunt conceputi pentru a inlocui smartphone-urile. Ochelarii ar permite utilizatorilor sa efectueze apeluri si sa faca live stream pe social media cu ajutorului unei camere de luat vederi. De asemenea, ochelarii vor afisa informatii utilizatorilor pe un ecran mic.
Facebook dezvolta, de asemenea, cu ajutorul inteligentei artificiale un asistent vocal care sa fie folosit pentru ochelari. In plus, compania a experimentat cu un dispozitiv in forma de inel care ar permite utilizatorilor sa introduca informatii prin intermediul senzorului de miscare. Aparatul este numele de cod Agios.
Compania are sute de angajati la birourile sale din Redmond, Washington, care lucreaza la tehnologia pentru ochelarii AR, dar, pana in prezent, Facebook s-a straduit sa reduca dimensiunea dispozitivului pentru a deveni atragatori din punct de vedere comercial.
Avand in vedere complexitatea proiectului si durata mare de realizare, nu exista nicio garantie ca va fi finalizat la timp. Insa, sursele familiarizate cu proiectul spun ca CEO-ul Mark Zuckerberg are un interes puternic pentru ochelari si l-a rugat pe seful hardware Andrew Bosworth sa le acorde prioritate.
Detalii, pe Economica