Home / Stiri financiare / Firea isi disputa cu Primarul Sectorului 5 calea ferata Cotroceni – Progresu. Cine va construi drum nou prin sudul Capitalei

Firea isi disputa cu Primarul Sectorului 5 calea ferata Cotroceni – Progresu. Cine va construi drum nou prin sudul Capitalei

Firea isi disputa cu Primarul Sectorului 5 calea ferata Cotroceni – Progresu. Cine va construi drum nou prin sudul Capitalei

Terenul pe care se afla calea ferata dezafectata dintre Cotroceni si Progresu este solicitat atât de Primaria Capitalei, cât si de primarul Sectorului 5, pentru construirea unei sosele. În timp ce municipalitatea a realizat un proiect pentru a-l cere de la Guvern, edilul Sectorului 5 a obtinut acordul CFR SA pentru preluarea în administrare a proprietatii.

Calea ferata abandonata din zona Lujerului (captura Google Maps)

Edilul – sef al Capitalei, Gabriela Firea, anunta inca de anul trecut preluarea terenului aferent caii ferate dezafectate din Bucuresti pentru construirea de drumuri noi.

Pe de alta parte, si Daniel Florea, primarul Sectorului 5, a initiat un demers similar pentru preluarea in administrare a terenului aferent liniei CF Bucuresti Progresu – Bucuresti Cotroceni.

Dupa ce pe 12 iulie CFR Infrastructura i-a aprobat cererea in Adunarea Generala a Actionarilor, Primaria Sectorului 5 s-a adresat Ministerului Transporturilor pentru promovarea printr-o Hotarare de Guvern a transferului terenului de la MT in domeniul public al Municipiului Bucuresti si administrarea Consiliului Local al Sectorului 5.

Joi, 23 august , Ministerul Transporturilor a si publicat pe site-ul sau acest proiect de act normativ, la cererea Primariei Sectorului 5.

In paralel, Primaria Capitalei a propus consilierilor generali in sedinta din 23 august aprobarea unei hotarari prin care muncipalitatea sa preia terenul respectiv si sa construiasca artere noi de circulatie.

Proiectul cu doua moase

Ambele primarii solicita terenul respectiv pentru a construi un drum nou in locul caii ferate. Doar una ar avea insa legal si financiar posibilitatea.

Surse din cadrul Primariei Capitalei spun ca terenul poate fi preluat in proprietate doar de catre Primaria Capitalei. Ulterior, doar daca se propune si aproba in Consiliul General, terenul poate sa fie trecut in administrarea Primariei Sectorului 5, care nu are oricum bani sa faca drum nou, spun sursele noastre.

„Primarul Sectorului 5 si AGA de la CFR Infrastructura nu cunosc legile. Demersul lor este lipsit de finalitate. Cand vor promova un HG, vor vedea ca nu este legal. Primaria Sectorului 5 nu poate sa spuna mi-l dai mie in numele Primariei Generale", au spus pentru Economica.net surse din cadrul Primariei Capitalei.

Potrivit lor, in Bucuresti, singurul detinator de patrimoniu, singura persoana juridica stapana peste tot patrimoniul public este Municipiul Bucuresti iar Primaria Sectorului 5 este o unitate administrativ teritoriala artificial creata, care nu are patrimoniu.

„Odata venit terenul in patrimoniul Municipiului Bucuresti, Primaria Municipiului Bucuresti poate prin hotarare de consiliu sa dea in administrare unei primarii de sector anumite sectoare de drumuri", explica sursele noastre.

Pe de alta parte, acestea sustin ca Primaria Sectorului 5 nu poate sa faca artere noi de circulatie, pentru ca nu are nici putere, nici bani.

Contactat pentru reactii, edilul sectorului 5 Daniel Florea nu a raspuns la telefon. El anunta inca din luna mai ca a cerut CFR SA sa-i transfere 7,5 kilometri de sina dezafectata, pentru a construi o sosea cu patru benzi de la Razoare la Progresu.

Primaria Sector 5: noul drum va aduce investitori si va scoate din saracie ghetourile din Rahova si Ferentari

In solicitarea sa pentru preluarea in administrare a terenului, Primaria Sectorului 5 sustine ca este unicul Sector la nivelul caruia nu este inchis inelul median de trafic. Mai mult, studiile demarate de catre Primaria Sectorului 5 arata faptul ca intreruperea retelei stradale urbane, mai ales in ceea ce priveste cartierele Ferentari si Rahova, favorizeaza aparitia zonelor marginalizate din punct de vedere social, favorizeaza izolarea comunitatilor, incurajeaza infractionalitatea si dezvoltarea unor comunitati sarace, de tip "ghetou".

Totodata, lipsa unei retele stradale urbane eficiente blocheaza o serie de investitii majore in cartierele Rahova si Ferentari, potrivit primariei de sector.

Detalii, pe Economica

marti, 28 august 2018, 483 afisari

Curs BNR luni, 25 noiembrie 2024

1 EUR4.9767 RON
1 USD 4.7456 RON

Evolutia Euro in ultimele 7 zile

Convertor valutar BNR

=
Rezultat + TVA (RON):
TVA 19% (RON):
Convertor valutar avansat

Cursul mediu pe 3 luni

August Septembrie Octombrie
Euro 4,9765 4,9743 4,9748
USD 4,5199 4,4780 4,5615

Cel mai bun curs la banci

1 EUR = 5.0200 RON
la Credit Europe Bank
1 USD = 4.8100 RON
la Credit Europe Bank
valabil pentru cumparare, la 14.01
Curs valutar banci

Convertor valutar banci

Creditare

Stiri financiare

Citeste toate stirile Codul fiscal

Promotii banci

Vezi toate promotiile