Google si Facebook au anuntat masuri ce vizeaza stoparea raspandirii de stiri false pe internet
Alphabet Inc's Google si Facebook Inc au anuntat luni masuri ce vizeaza stoparea raspândirii de stiri false pe internet, tintind modelul de afaceri prin care furnizorii de continut fals fac bani: publicitatea. Cei doi giganti tehnologici vor restrictiona publicarea de anunturi publicitare pe site-urile de stiri false, informeaza Reuters si CNN.
Aceasta este ultima reactie la acuzatiile ca aceste companii au permis raspandirea de informatii false pe internet care i-au influentat pe alegatori in timpul campaniei prezidentiale din Statele Unite. Problema a provocat o dezbatere aprinsa, in cadrul Facebook in special, directorul executiv al companiei, Mark Zuckerberg, insistand de doua ori in ultimele zile ca site-ul nu a avut nici un rol in influentarea alegerilor.
Pasii Facebook se limiteaza la politicile sale publicitare si nu vizeaza site-uri de stiri false impartasite de catre utilizatori pe fluxul lor de noutati.
'Noi nu integram si nu afisam in aplicatii sau site-uri anunturi cu continut ilegal, inselator sau care include stiri false', a indicat Facebook intr-un comunicat, adaugand ca va continua sa verifice editorii pentru a asigura conformitatea.
La randul sau, Google a afirmat ca va interzice aparitia de 'continut incorect' in reteaua sa de publicitate. ''Vom restrictiona difuzarea anunturilor pe pagini care informeaza incorect, prezinta in mod eronat sau ascund informatii despre editor, continutul editorului sau scopul principal al proprietatii web', a declarat compania intr-un comunicat, fara sa detalieze modul in care va pune in aplicare noua politica.
Detalii, pe Economica