Google vrea sa introduca plata pe privit in publicitate
Un brevet eliberat de USPTO (Autoritatea Statelor Unite pentru Patente) arata ca Google ar putea folosi o noua functionalitate pentru ochelarii Glass, care va calcula de câte ori un utilizator s-a uitat la o reclama, informeaza presa internationala.
Noul patent ar putea introduce un nou standard in publicitate. Daca pe internet exista plata la fiecare click dat pe o reclama, Google va introduce pay per gaze (plata pe privit) in publicitate. Un server poate determina de cate ori o reclama a fost privita si cat timp a privit utilizatorul, astfel publicitarii ar putea fi nevoiti sa plateasca si reclamele care sunt masurate prin noul standard.
Google se asteapta ca tehnologia ce va permite mijlocul de taxare “pay per gaze” sa fie un mijloc foarte bun de masurarea audientelor publicitare, iar utilizatorii au posibilitatea sa elimine datele cu caracter personal inainte de a folosi aceasta functionalitate.
Compania Google Inc a depus pe 8 iulie si la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) din Romania o cerere de inregistrare a marcii Glass.
Detalii, pe Economica