Grupul Rompetrol cauta sa cumpere o companie petroliera din Turcia
KMG International, fostul Grup Rompetrol, intentioneaza sa cumpere o companie petroliera din Turcia, dupa cum au declarat penru ECONOMICA.NET oficialii grupului.
In ciuda situatiei dificile cu care se confrunta in Romania, unde face obiectul unor cerectari penale si are activele sechestrate de procurori, KazMunaiGas International (noua denumire a grupului Rompetrol) incearca sa se extinda in zona Marii Negre. Daca vechile planuri pentru intrarea pe piata ucraineana au fost momentat abandonate, din cauza situatiei politice delicate, kazahii de la Rompetrol se concetreaza acum pe piata turca, unde vizeaza o achizitie.
"Strategia noastra este sustinuta in mare parte de lantul nostru valoric si nu exista schimbari majore. Planurile noastre prevedeau investitii in Romania, Bulgaria, Georgia, Turcia si Ucraina. Acestea erau principalele zone de interes pentru noi, pentru ca avem logistica si retele bune pentru a opera in aceste tari. Avem un numar destul de mare de produse petroliere pe care le putem muta din zona angro in zona de retail. In fiecare piata se intampla lucruri diferite, care schimba mediul de afaceri si abordarea modului in care derulam activitatile in aceste tari. Cea mai mare schimbare este in Ucraina. Este o tara ce a avut parte de turbulente, dar este inca atractiva din punct de vedere al cererii. Riscul comercial in aceasta tara este insa in acest moment destul de mare. Nu planuim sa facem ceva in viitorul apropiat, dar suntem mereu atenti, pentru a gasi acel mod sigur in care sa abordam piata – eventuali parteneri in guvern, angajamente ferme in ceea ce priveste furnizarea pe termen lung, lucruri care ne permit sa avem o amprenta buna in aceste piete. Turcia este de interes pentru noi, deoarece rata masinilor per locuitor este una dintre cele mai mici din regiune, deci potentialul in zona de retail este foarte mare", a declarat pentru ECONOMICA.NET Azamat Zhangulov, senior vice-president al KMG International.
Grupul are deja deschisa o subsidiara in Turcia inca din anul 2011, creata special pentru a identifica posibilitatile de extindere pe aceasta piata care poate fi deservita de carburanti produsi la rafinaria Petromidia, dar unde inca grupul nu are o retea de retail.
Detalii, pe Economica