IDC: Tehnologia va schimba bankingul. In Romania, lipsa de educatie financiara si tehnica a consumatorilor reprezinta un obstacol
România este una dintre pietele europene cu cel mai mare potential de crestere în zona serviciilor financiare digitale, iar odata cu deschiderea pietei serviciilor de plati la nivelul UE bancile locale vor avea de-a face cu schimbari tectonice ale modelelor de business. Se vor trezi concurate de startupuri din alte tari sau servicii de plata dezvoltate de producatori de smartphone-uri sau operatori telecom. Pe masura ce tot mai multi consumatori adopta smartphone-ul, investitiile în tehnologie devin obligatorii pentru supravietuirea bancilor, nu doar pentru crestere.
Avansul tehnologiei schimba modelele de consum de servicii financiare, cu accent pe rapiditate, eficienta si securitate, si deschide pietele de banking si plati catre noi jucatori, fie ca vorbim de startupuri fintech sau colosi din retail, telecom, software sau electronice care investesc in dezvoltarea de astfel de servicii.
Pe deasupra, evolutia comportamentului de consum in pas cu tehnologii a atras si schimbarea modelelor de reglementare. In urmatorii ani vor intra in vigoare noi reguli UE de protectie a datelor, precum si directiva privind liberalizarea serviciilor de plati, ambele cu impact rasunator in industria financiara.
Prin investitii in tehnologie si servicii digitale, bancile pot veni in intampinarea nevoilor consumatorului de tehnologie si castiga, in acelasi timp, eficientizarea sistemelor interne, mai multa securitate, capital de imagine, agilitate si o mai buna pozitionare pentru a profita de oportunitati viitoare.
Sunt observatii remarcate de International Data Corproation (IDC), una dintre cele mai mari companii de consultanta in tehnologie din lume, intr-un studiu comandat de Telekom Romania privind transformarea digitala a pietei bancare autohtone.
"Digitalizarea este un fenomen care are deja o influenta importanta asupra evolutiei pietei bancare din Romania din ultimii ani. Vedem deja o corelatie destul de puternica intre rata de crestere a cotei de piata si maturitatea in implementarea solutiilor digitale. Din ce in ce mai multi clienti folosesc serviciile de la distanta, prin dispozitive mobile, cu rezolvare rapida, chiar instant si incep sa considere aceste facilitati obligatorii pentru serviciile bancare. De aceea, pe termen mediu si lung, bancile care nu vor adopta trendul digitalizarii se vor confrunta cu un dezavantaj competitiv determinant pentru succesul pe piata", considera Ovidiu Ghiman, director executiv comercial pentru segmentul business in cadrul Telekom Romania, companie care numara mai multe banci mari din tara printre clientii business.
Detalii, pe Economica