Ilinca, Softbinator Technologies: Industria tech poate fi punctul de sprijin pentru relansarea economiei. Recrutarea in IT, ramane o problema
Industria tech poate fi punctul de sprijin pentru relansarea economiei, prin digitalizarea unor procese sau proiecte din alte sectoare afectate de criza în care digitalizarea joaca un rol important, considera Daniel Ilinca, CEO Softbinator Technologies, companie specializata în proiecte de R&D în blockchain si inteligenta artificiala.
"Este extrem de important acum ca interactiunile (cu utilizatori, clienti, parteneri, autoritati) si procesele, fie ca vorbim despre mediul privat sau administratii publice, sa fie posibile prin metode digitale. De asemenea, oamenii au nevoie de acces la informatii si date pentru a lua decizii de business sau de politici publice intr-un mod informat. Din acest motive, digitalizarea va juca un rol important in aceasta criza.
Va fi o provocare si, in acelasi timp, o oportunitate imensa pentru companiile de tech, iar noi, Softbinator Technologies, suntem pregatiti sa sustinem aceste eforturi", a spus Daniel Ilinca intr-un interviu pe e-mail pentru ECONOMICA.NET.
Insa, in tot acest proces resursa cea mai importanta o reprezinta oamenii si, daca inainte de criza generata de infectia cu noul coronavirus, industria IT reclama lipsa specialistilor, dupa ce perioada dificila se va incheia, criza talentelor in IT se va acutiza.
"Pentru a reusi, este nevoie de oameni. Daca inainte de criza companiile de tech aveau probleme in a gasi specialisti, acum, cand presiunea pe digitalizare va creste, nevoia de oameni buni in IT va fi si mai mare. Ramane de vazut daca metodele de recrutare folosite pana acum vor functiona sau e nevoie sa le diversificam, sa reinventam roata."
De altfel, compania se afla in plin proces de recrutare si vrea sa creasca in perioada urmatoare numarul de specialisti, de la aproape 70, in prezent, la 100 in centrele din Bucuresti si Constanta. Cauta atat pozitii de entry level, cat si seniori, pentru proiectele pe care le dezvolta pentru clientii sai. Din fericire, compania nu inregistreaza intarzieri de plati, astfel ca poate continua angajarile. "Suntem norocosi, nu avem intarzieri de plati, clientii au inteles ca nu putem trece peste aceasta criza decat impreuna".
Detalii, pe Economica