Desi viziunea fiscala a autoritatilor implica, printre altele, cresterea veniturilor la buget, in anumite situatii directia de actiune nu este tocmai potrivita, iar aplicabilitatea practica a masurilor adoptate este confuza in mediul de afaceri.
O situatie similara o intalnim si in cazul noului impozit pe constructii (introdus prin OUG 102/2013 pentru modificarea si completarea Codului Fiscal), cu aplicabilitate de la 1 ianuarie 2014.
Odata cu instituirea acestei noi obligatii de plata in randul contribuabililor, autoritatile fiscale isi vor indeplini, probabil, unul dintre obiectivele propuse (largirea bazei de impozitare astfel incat sa se genereze bani suplimentari la bugetul de stat), insa modul de abordare a noului impozit este usor neclar, daca facem o analiza amanuntita a noilor modificari aduse Codului Fiscal. Totusi, speram ca, odata cu publicarea Normelor Metodologice de aplicare a prevederilor respective, anumite aspecte vor fi elucidate.
Din analiza textului de lege referitor la noul impozit pe constructii, observam ca sfera de impozitare este destul de larga, atat in ceea ce priveste contribuabilii, cat si in ceea ce priveste constructiile ce vor face subiectul impozitarii. Prin urmare, pentru o determinare cat mai corecta a obligatiei de plata aferenta acestui nou impozit, este util de parcurs urmatorul flux logic de etape:
Detalii, pe Capital