Inca 10 kilometri de autostrada, pregatiti pentru taiatul panglicii. Inaugurarea depinde de Guvern, dar si de constructorul unui lot vecin
Înca un lot de 10 kilometri din autostrada Târgu Mures - Câmpia Turzii se afla în faza finala de realizare, anunta oficialii de la Drumuri. Acesta va fi deschis însa circulatiei doar daca va fi realizata breteaua de acces pe autostrada de pe un lot vecin si daca Guvernul va aproba noul regulament pentru efectuarea receptiilor de autostrazi.
Lotul Ungheni - Ogra de pe santierul Autostrazii A3, sectorul cuprins intre Targu Mures si Campia Turzii, se afla in faza finala de realizare. Pe cei 10 km, constructorul a asternut deja straturile finale de asfalt si lucreaza la finisaje, cum ar fi montarea de parapete de siguranta sau marcaje orizontale, spun reprezentantii Directiei de Drumuri si Poduri Brasov, intr-o postare pe Facebook din 12 octombrie.
Lotul de 10 kilometri este construit de catre austriecii de la Strabag si este al doilea din Autostrada Targu Mures – Campia Turzii pregatit pentru inaugurare, dupa lotul Ogra – Iernut (3,6 kilometri), finalizat deja de catre nemtii de la Geiger.
Cele doua loturi risca insa sa ajunga autostrazi-muzeu, adica sa nu poata fi deschise circulatiei daca nu se finalizeaza si breteaua de acces de la Nodul Iernut, aflat pe lotul vecin al constructorului italian Astaldi.
Conform informatiilor Economica.net, pe langa breteaua de acces pe autostrada de la Nodul Iernut, se poarta negocieri pentru construirea unui sens giratoriu la capatul bretelei, care va fi util si unui mare retailer cu depozit in zona.
Pe langa finalizarea acestor lucrari de pe lotul italienilor de la Astaldi, este necesara si aprobarea in Guvern a noului regulament de efectuare a receptiilor. Acesta permite receptia unor lucrari din tronsoane de autostrada nefinalizate.
Si pasionatii de autostrazi din cadrul Asociatiei Pro Infrastructura (API), care au realizat o filmare de la bordul masinii pe lotul de 10,1 km dintre Ungheni (Aeroport Targu Mures) si Ogra, spun ca acesta intra in linie dreapta. Ei adauga ca „este fezabil ca lucrarile sa fie finalizate substantial in 2018".
Detalii, pe Economica