Inghet fiscal in domeniul petrolier
Guvernul a decis sa mentina, in 2015, actualul nivel in lei al accizelor la carburanti, desi, potrivit legii, acestea ar fi trebuit sa scada, ieftinind si mai mult benzina si motorina, si sa pastreze inca un an actualul sistem de redevente platite de companiile petroliere, desi urma sa il schimbe pentru a creste incasarile la buget.
Modificarea sistemului de redevente a fost amânata un an, cu argumentul ca nu pot fi operate schimbari „peste noapte“, aplicabile de la 1 ianuarie 2015, pentru ca ar bulversa piata, dar si cu promisiunea ca vor fi pregatite schimbari mult mai profunde, din 2016, în avantajul comunitatilor locale.
Grija pentru stabilitate si predictibilitate afisata de premierul Ponta, al carui guvern a avut tot timpul sa pregateasca pe îndelete noul sistem (discutiile cu companiile petroliere au început în urma cu un an), s-a manifestat, însa, într-un mod diferit când a fost vorba de accizele platite de consumatori la carburanti. Si aici Executivul a decis o forma de „înghet“ fiscal, dar dând brusc peste cap reglementarile privind modul de calcul, în avantajul bugetului si în detrimentul consumatorilor. În fapt, pastrarea actualului nivel în lei ascunde o majorare a accizelor.
Detalii, pe Capital