Isi revine Tarom? La sase luni, are cele mai mari venituri din ultimii patru ani si pierderi la jumatate fata de 2017
Compania nationala Tarom a înregistrat în primele sase luni din acest an cele mai mari venituri si afaceri din ultimele patru semestre, arata situatia financiara semestriala pentru acest an. Oficialii operatorului se asteapta la un profit simbolic pentru 2018, iar acest lucru ar putea fi posibil având în vedere faptul ca cele doua avioane închiriate au intrat în serviciul comercial de-abia din luna iunie. Iar lunile de vara sunt cele mai profitabile pentru companiile aeriene. În plus, Tarom si-a marit si portofoliul de destinatii.
Tarom a inregistrat in primele sase luni din acest an o cifra de afaceri neta de peste 530 de milioane de lei, cel mai bun rezultat din ultimele patru semestre similare, pentru care exista date publice, consultate de ECONOMICA.NET. Mai mari au fost si veniturile companiei, de aproape 633 milioane de lei. Cu toate acestea, Tarom a zburat tot pe pierdere in prima jumatate a acestui an, reduse cu aproape jumatate fata de pierderea inregistrata anul trecut.
Rezultatele Tarom la sase luni Infogram Contracte renegociate si avioane inchiriate la un pret mai bun
Dupa turbulentele de la conducerea companiei de anul trecut, atunci cand directorii generali au fost schimbati pe banda rulanta, la mansa companiei a venit Werner Wolff, fost director executiv al Banat Car, dealerul BMW din Timisoara si Arad, parte din grupul Automobile Bavaria.
Noua conducere a trecut la renegocierea contractelor pe care Tarom le avea de mai multi ani si pentru care s-au facut deja economii de milioane de euro.
Economii s-au facut si la cele doua avioane inchiriate in acest an, in leasing operational, pe o perioada de sapte ani. Tarom nu va plati in primii doi ani niciun ban. Din 2020, plata lunara este de 304.000 de dolari / avion, cu aproape 20% mai putin decat ce plateste acum operatorul national pentru cele doua Boeing 737-800 inchiriate anul trecut, si pentru care rata lunara este de 375.000 de dolari si 45 de milioane de euro in cinci ani.
Cele doua avioane, care au intrat in circuitul comercial din iunie, au crescut capacitatea companiei cu 8%, iar acest lucru se va vedea in special in rezultatele de pe al doilea semestu, care cuprinde lunile de vara, bune pentru vanzarile in aviatie.
Detalii, pe Economica