Kaufland, liderul pieţei comerţului alimentar din România, începe să piardă din cota de piaţă. Îşi împarte prima poziţie cu Carrefour
Retailerul german Kaufland, numarul unu pe piata comertului online dupa cifra de afaceri, împarte de anul trecut pozitia de lider în functie de cota de piata cu concurentul francez Carrefour. Fata de 2015 a pierdut un punct din cota, în timp ce Carrefour a urcat atât organic cât si ca urmare a achizitiei brandului Billa.
Cei sase giganti internationali care controleaza piata locala a comertui cu alimente- Schwarz Group, Carrefour, Profi, Ahold Delhaize, Auchan si Rewe s-au "batut" anul trecut pe aproximativ 89 de milioane de lei, o suma care creste de la an la an si pentru care exista aceleasi premise si in 2019. Fata de anii anteriori, concurenta este insa si mai acerba, iar mutarea francezilor de la Carrefour, care au cumparat in 2015 cele 86 de supermarketuri Billa de la concurentul Rewe ar putea insemna o schimbare majora in clasamentul retailerilor din punct de vedere al cotei de piata. Aceasta in conditiile in care, potrivit raportului "Grocery retail in Romania 2018" al companiei de cercetare PMR furnizate ECONOMICA.NET, anul trecut, Kaufland si Carrefour si-au adjudecat aceeasi pozitie-cea de lider, cu cate 12% din piata fiecare.
In 2015, inainte ca trecerea lantului Billa sub bannerul Carrefour sa fie efectiva, Kaufland avea 13% din piata de profil, in timp ce concurentul Carrefour controla 9,5%. Altfel spus, francezii au castigat 0,5 puncte in mod organic, prin extinderea numarului de magazine, in timp ce restul de 2 puncte au reprezentat exact cota de piata a Billa.
Kaufland opereaza in momentul de fata 121 de hipermarketuri la nivel national si a raportat in 2017 afaceri de 10 miliarde de lei , in timp ce Carrefour are 344 de unitati pe mai multe formate (35 de hipermarketuri Carrefour, 219 magazine Carrefour Market, 49 magazine Carrefour Express Verde si Contact, 41 magazine Carrefour Express Portocaliu).
Detalii, pe Economica