Largirea Soselei Fabrica de Glucoza, la intrarea A3 in Bucuresti: terenurile costa de doua mai mult decat lucrarile propriu-zise
Obtinerea terenului pentru largirea Soselei Frabrica de Glucoza costa 22 milioane de euro, fara TVA, de aproape doua ori mai mult decât constructia efectiva, potrivit devizului general actualizat al proiectului. Extinderea la patru benzi a acestei strazi va contribui la rezolvarea problemei traficului in zona de nord a Capitalei, mai ales dupa ce va fi deschisa circulatia pe ultimii kilometri din autostrada Bucuresti - Ploiesti.
Valoarea totala a investitiei in largirea Soselei Fabrica de Glucouza intre Calea Floreasca si Soseaua Petricani se ridica la 173 milioane de lei (37,7 milioane de euro), fara TVA, conform noilor indicatori tehnico – economici ai proiectului, ce vor fi supusi aprobarii consilierilor generali in sedinta de marti, 30 octombrie.
Din aceasta valoare, costurile cu constructia si montajul se ridica la 57,4 milioane de lei (12,3 milioane de euro), fara TVA, asa cum a mai anuntat pana acum Primaria Capitalei.
Cele mai mari costuri sunt insa cu obtinerea terenului, respectiv de 102,5 milioane de lei (22 milioane de euro), fara TVA.
Trebuie mentionat ca nivelul actualizat al costului cu terenul este mai mic fata de cel al despagubirilor pentru exproprieri de 163,6 milioane de lei, aprobat initial, in 2010.
Primaria Capitalei anunta in luna august demararea lucrarilor de desfiintare a imobilelor aflate pe culoarul de expropriere, dupa care urma sa inceapa executarea propriu-zisa a lucrarilor:
- largirea la 4 benzi a 1,8 km de strada, cate 2 benzi pe sens de cate 3,5m
- realizarea trotuarelor cu o latime de 4,5m;
- reconfigurarea intersectiilor pe care soseaua Fabrica de Glucoza le traverseaza si racordarea la viitoarea intersectie cu autostrada A3 Bucuresti-Ploiesti-Brasov;
- realizarea unei canalizari pluviale precum si prin repozitionarea gurilor de scurgere existente;
- reamenajarea spatiilor verzi;
- modernizarea iluminatului stradal.
- amenajarea de parcari si semaforizare pe anumite segmente.
Detalii, pe Economica