Lasam la mall bani cat pentru 450 km de autostrada pe an
Romanii au facut anul trecut cumparaturi in valoare de circa 2,7 mld. euro in cele 59 de malluri care functioneaza la nivel national. Bucurestenii asigura peste 44% din vanzarile centrelor comerciale din tara.
Românii aloca 26% din banii dedicati consumului cumparaturilor în malluri, parcuri de retail sau galerii comerciale. Retailerii prezenti în România cu magazine traditionale au încasat circa 27 mld. euro în 2014, conform unui studiu GfK. Cu aceste vânzari, România a consemnat anul trecut al doilea cel mai mare volum de vânzari în retail din Uniunea Europeana, iar pentru acest an se asteapta o continuare a parcursului pozitiv, potrivit unui studiu DTZ Echinox. Cresterea din 2014 este cea mai mare consemnata în ultimii sase ani si a fost impulsionata de vânzarile de produse nealimentare, care au cunoscut un avans anual de 10,6%.
Chiar daca o mare parte din cei 27 mld. euro sunt directionati catre consumul alimentar si ajung la marile lanturi de hipermarketuri, aproximativ 10% din bani sunt lasati în malluri. Cu acestia s-ar putea construi anual câte 450 km de autostrada, daca se ia în calcul un cost mediu de 6 mil. euro/kilometru.
Detalii, pe Capital