Lasi un bagaj acasa sau platesti in plus la biletul de avion!
Companiile aeriene traditionale incep taxarea bagajelor pe rutele din interiorul continentului, urmand politica operatorilor low cost. Este pasul care evidentiaza cel mai bine noua strategie a operatorilor: atragerea de venituri din alte surse decat cele de baza.
In urma cu zece ani, pasagerul putea trimite la cala avionului, fara costuri suplimentare, doua bagaje, cu o greutate de maximum 32 de kilograme. Ulterior, cantitatea de haine si obiecte personale a avut restrictie la 23 de kilograme, iar in prezent, desi s-a pastrat sarcina, companiile aeriene au redus numarul geamantanelor. Mai exact, pe zborurile din Europa, niciun operator nu permite pasagerului sa plaseze la cala un al doilea bagaj fara sa plateasca (tariful este aproximativ 50 de euro) sau fara sa fie posesorul unui card de fidelitate al respectivei companii aeriene.
Mai mult, KLM a creat un precedent si a separat pretul bagajului de cel al biletului. Practic, incepand cu 23 aprilie, pasagerii din clasa economic vor plati 15 euro per bagaj de cala pentru destinatiile europene, exceptie facand pasagerii membri Flying Blue (programul de fidelitate al aliantei Sky Team din care face parte si KLM) si clientii corporate. Explicatia companiei: „Multi pasageri calatoresc fara bagaje la cala pe cursele europene. In plus, doresc sa aiba posibilitatea de a-si personaliza calatoria“. Ramane valabila gratuitatea pentru bagajul de mana, care insa trebuie sa aiba o anumita greutate. Chiar si asa, restrictiile anumitor obiecte ce pot fi transportate in cabina (pile, cosmetice lichide etc.) forteaza pasagerul sa opteze si pentru un bagaj la cala.
Noua politica a KLM nu se aplica momentan companiei-sora Air France, dar reprezentantii industriei sustin ca este doar o chestiune de timp pana cand taxarea bagajelor se va aplica pasagerilor tuturor companiilor aeriene.
Detalii, pe Capital