Linia spre Aeroport nu va trece pe sub DN1, ci pe deasupra. Costa 90 de milioane de euro si se va termina intr-un an
Studiul de fezabilitate reactualizat pentru legatura feroviara Bucuresti – Aeroportul Otopeni va fi gata în noiembrie, a declarat marti Lucian Sova, ministrul Transporturilor, potrivit Asociatiei Pro Infrastructura. Daca initial se vorbea de subtraversarea celui mai aglomerat drum national, noua solutie identificata este cea de "estacade peste DN1", spun reprezentantii API.
"S-a obtinut certificat de urbanism, se obtin si alte avize cam intr-o luna. CFR pregateste licitatia pentru executie", a mai spus Lucian Sova, potrivit reprezentantilor API care au relalat ce s-a discutat in sedinta de marti a Comisiei de Transporturi din Camera Deputatilor.
Potrivit acestora, solutia pentru realizarea legaturii este „estacade peste DN1". Valoarea proiectului va fi de 90 milioane de euro iar lucrarile de executie ar trebui sa dureze mai putin de un an cu un „constructor serios".
Consultanta va fi asigurata intern de catre CFR SA, iar daca Uniunea Europeana nu accepta asa, se va merge pe finantare bugetara, au mai transmis reprezentantii API de la sedinta Comisiei de Transporturi.
Ministrul Transporturilor Lucian Sova si directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) Narcis Neaga au fost inivitati marti la Comisia de Transporturi din Camera Deputatilor unde au dat mai multe declaratii.
Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA a anuntat in iulie ca a semnat cu Baicons Impex SRL contractul pentru reactualizarea studiului de fezabilitate necesar modernizarii liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Aeroportul International Henri Coanda (AIHCB). Acesta este in valoare de 2,5 milioane lei, cu o durata de implementare de 12 luni si finantare asigurata din fonduri externe nerambursabile.
Detalii, pe Economica