Marea renovare a mallurilor vechi
Proprietarii centrelor comerciale invechite au inceput sa puna pe tapet noi strategii de renovare si adaptare a proiectelor pe care le detin in portofoliu la noua generatie de malluri. Aproape jumatate din aceste spatii sunt amplasate in Bucuresti.
„Multe centre comerciale din tara au fost construite într-o perioada în care nu exista concurenta, când conceptele erau putin învechite. Viteza de schimbare a crescut foarte mult. Formula de atragere a clientilor se schimba si ea. Sunt centre comerciale care au mizat pe chiriasi locali, clienti care nu au pretentii tehnice mari, exact opusul brandurilor internationale mari; în cazul acestora, specificatiile legate de design ajung la 100 de pagini. Mallurile nu sunt pregatite pentru asta si este si cazul unor centre mai vechi din Bucuresti“, a declarat Tudor Popp, managing partner Immpuls Real Estate Solutions. Potrivit acestuia, proprietarii de malluri trebuie sa valorifice piata de cinema, care, desi în crestere cu 14% anul trecut, are înca o rata de penetrare scazuta de 0,45, în comparatie cu alte piete, unde raportul dintre biletele vândute si populatia totala este de 0,9 (Polonia), 1,1 (Cehia), 1,8 (Austria) si 3 (Franta). Proiectele de modernizare care ar trebui implementate includ operatiuni de face-lift (îmbunatatirea esteticii prin materiale si design - care necesita în medie 30% din investitiile totale), reconversii functionale si extinderi (cu o pondere de 40% din costuri), precum si actualizare tehnica, pentru a respecta cerintele retailerilor internationali sau nevoia de eficientizare a costurilor (îmbunatatiri care reprezinta aproximativ 30% din investitiile de modernizare).
Detalii, pe Capital