Marii retaileri continua extinderea agresiva
Sute de milioane de euro investitii, zeci de mii de angajati si incasari uriase. Asa poate fi caracterizata industria romaneasca de retail, din ultimii ani.
Despre piata autohtona de retail se spunea ca va atinge anii de boom din 2008 abia în 2015. Doar ca expasiunea lanturilor de magazine a luat-o înaintea estimarilor analistilor din piata: este suficient sa aruncam o privire peste proiectele dezvoltate de companii anul trecut ca sa ne convingem de acest lucru.
Numai în 2014, marii comercianti de produse alimentare si non-food au deschis peste 260 de unitati noi si cam tot atâtea inaugurari sunt planificate pentru 2015. Asadar, putem vorbi astazi de o piata matura? „Retailul românesc merge spre maturizare. Acum încep sa apara diferentierile caci, daca înainte gaseai câte un singur magazin ici si colo, acum concurenta se accentueaza, iar cumparatorii au posibilitatea sa aleaga mai nuantat, în special în orasele mari“, ofera un raspuns scurt Calin Costinas, vicepresedinte PROFI Rom Food.
Detalii, pe Capital