Marii retaileri fura clientii magazinelor satesti
Mai hotarati ca niciodata, marii comercianti ocupa fiecare petic de teren disponibil in tara. Noile teritorii de cucerit sunt acum localitatile din urbanul mediu si mic, plus comunele si satele.
În sate, retailul modern lipseste cu desavârsire, iar o piata cu aproximativ zece milioane de potentiali clienti nu putea fi ignorata la infinit de marii retaileri. Dupa ce au acoperit zona urbana cu peste 1.300 de hiper si supermarketuri, magazine de tip discount, de proximitate si cash&carry, deschise inclusiv în cartierele mici, la parterul blocurilor sau pe stradutele înguste din orase, retelele comerciale internationale ataca (mai nou) si zona rurala. Printre primii care au mutat câmpul de lupta dintre comertul modern si cel traditional în orasele sub 20.000 de locuitori, în sate si în comune sunt francezii de la Carrefour, cel mai mare operator de hipermarketuri, care tocmai au lansat o „franciza pentru zona rurala si periurbana“, dupa cum se exprima Andreea Mihai, directorul de marketing al grupului.
Detalii, pe Capital