Metoda Bechtel de a reduce costurile la Autostrada Transilvania: Un strat mai subţire de asfalt
La negocierile purtate in 2011, atunci cand la sefia Transporturilor se afla Anca Boagiu, compania americana Bechtel, constructorul Autostrazii Transilvania, a propus companiei de drumuri un alt tip de structura pentru a avea costuri mai mici.
In acel an, ministrul transporturilor de atunci spunea ca americanii au fost de acord, in urma negocierilor, cu preturi fixe la lucrarile pe cele doua tronsoane de autostrada aflate in lucru, Campia Turzii - Gilau, respectiv Suplacu de Barcau-Bors.
Boagiu preciza atunci ca daca Bechtel construia toata autostrada (415 km) costurile totale se ridicau la aproape 9,9 miliarde de euro. Astfel ca Bechtel a ramas sa finalizeze lucrarile la tronsoanele Campia Turzii - Gilau si Surplacu de Barcau-Bors. "In urma negocierii si semnarii celui de al doilea Acord de modificare, suma fixa necesara finalizarii celor 113 km este de 285 mil. euro (inclusiv cheltuieli indirecte de capital si alte cheltuieli conexe)", se arata intr-o prezentare facuta publica in luna mai 2013 de fostul ministru Anca Boagiu.
In prezentarea mentionata mai sus, detalii mai multe pot fi gasite aici, Amendarea conditiilor contractuale astfel:
1. Preschimbarea conditiilor contractuale astfel incat sa fie transformat intr-un contract lump sum (pret fix).
2. Indepartarea clauzei de indexare si a celei cu privire la costurile indirecte de capital
3. Anularea acordului privind materialele de imprumut si acelor dispozitii care prevad rambursarea costului de transport
Detalii, pe Capital