Metrorex a taiat 14 milioane de lei din bugetul pe 2018 al Metroului de Drumul Taberei
Metrorex a diminuat cu 14 milioane de lei bugetul alocat anul acesta pentru Metroul de Drumul Taberei. Motivul: nici pâna acum nu a fost semnat contractul pentru automatizarea traficului pe noua magistrala de metrou.
Investitiile pentru Magistrala 5, sectiunea 1, au fost diminuate pentru anul acesta de la 616 milioane de lei la 602 milioane de lei, conform proiectului de rectificare a bugetului Metrorex.
„Referitor la Magistala 5 de metrou (Drumul Taberei – Pantelimon, Tronsonul Drumul Taberei – Universitate. Sectiunea 1 – statia, depoul si galeria de legatura Valea Ialomitei), diminuarea fondurilor alocate pentru anul 2018, au avut drept cauza, nefinalizarea procedurii de achizitie publica aferenta sistemului de siguranta traficului, ca urmare a contestarii nominalizarii castigatorului la CNSC si in instantele judecatoresti de catre unul dintre ofertanti", a declarat pentru Economica.net Dumitru Sodolescu, directorul general al Metrorex.
Pe de alta parte, fondurile alocate Magistralei 4 cresc de aproape trei ori in urma rectificarii bugetului. Astfel, in cazul Magistralei 4 au fost suplimentate investitiile pana la 112 milioane lei, fata de 45 milioane de lei initial.
„La data publicarii (21.02.2018) pe site-ul Ministerului Tranporturilor a proiectului de Buget de venituri si cheltuieli pe anul 2018 al Metrorex S.A, cheltuielile cu investitiile in valoare de 805.813,32 mii lei (din care Magistrala 4. Racord 2. Gara de Nord – Lac Straulesti. Tronson Parc Bazilescu – Lac Straulesti, Titlul 58 - Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020, cu suma de 45.000 mii lei), nu cuprindeau fondurile alocate prin Legea 188/2015 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului institutional si autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finantelor Publice, de a scoate la licitatie certificatele de emisii de gaze cu efect de sera atribuite Romaniei la nivelul Uniunii Europene si Ministerului Transporturilor, in vederea utilizarii acestora pentru obiectivele de investitii ale Metrorex SA", a explicat Sodolescu.
Detalii, pe Economica