Home / Stiri financiare / Metroul de Otopeni, despre care UE a cerut explicatii: De ce ar fi imposibil ca Magistrala 6 sa porneasca din Piata Victoriei

Metroul de Otopeni, despre care UE a cerut explicatii: De ce ar fi imposibil ca Magistrala 6 sa porneasca din Piata Victoriei

Metroul de Otopeni, despre care UE a cerut explicatii: De ce ar fi imposibil ca Magistrala 6 sa porneasca din Piata Victoriei

Traseul ales pentru linia de metrou ce va lega Bucurestiul de Otopeni stârneste controverse si la opt ani de când a primit finantare japoneza. Gheorghe Udriste, initiator al proiectului, a explicat pentru ECONOMICA.NET de ce este tehnic imposibil ca Piata Victoriei sa fie punctul de plecare pentru Magistrala 6 spre aeroport, dupa ce Comisia Europeana a solicitat explicatii.

Comisia Europeana a transmis o scrisoare prin care cere clarificari legate de traseul ales, dar si de costurile pentru proiectul liniei de metrou Bucuresti-Otopeni (Magistrala 6).

Critica principala adusa de Comisia Europeana vizeaza traseul stabilit in proiect, de ce punctul de plecare nu este la statia Piata Victoriei si s-a ales ruta ocolitoare de la statia existenta 1 Mai, ce trece pe la Romexpo.

Gheorghe Udriste, fost sef al Metrorex si initiator al proiectului, a explicat de ce este tehnic imposibil ca linia de metrou spre Otopeni sa plece din Piata Victoriei.

"La Victoriei nu se pot realiza pasaje de legatura pentru transferul trenurilor si nici pentru transferul pietonilor", spune Gheorghe Udriste, fost director general al Metrorex.

Potrivit acestuia, in zona nu se mai pot sapa noi tuneluri sub pamant, avand in vedere ca deja exista pasajul Victoriei, pe unde trece o linie de tramvai, dar si doua linii de metrou, respectiv Magistrala Dristor – Pantelimon (M1) si Magistrala Berceni – Pipera (M2).

Mai mult, traseul cu punct de plecare din Piata Victoriei al M6 nu este nici macar fezabil, pentru ca se suprapune cu traseul altei magistrale. "Fura din bazinul de calatori al Magistralei 4", explica initiatorul proiectului.

Udriste mai spune ca in toate capitalele europene cu linie de metrou spre aeroport, aceasta este interconectata cu alte magistrale.

Pe 10 martie 2018 s-au implinit 8 ani de cand Guvernul Romaniei a contractat cu JICA imprumutul ROM-P5 in valoare de 41,87 miliarde de yeni japonezi (aproximativ 320 milioane de euro) dedicat exclusiv Proiectului Magistralei 6 de metrou.

UE a cerut clarificari, Metrorex va trimite raspunsurile

Deputatul USR Catalin Drula a spus acum cateva zile ca Metroul de Otopeni ar putea sa nu primeasca finantare europeana, deoarece este un "elefant alb", adica o investitie foarte mare care sta mai mult nefolosita.

 


Detalii, pe Economica

marti, 20 martie 2018, 315 afisari

Curs BNR luni, 25 noiembrie 2024

1 EUR4.9767 RON
1 USD 4.7456 RON

Evolutia Euro in ultimele 7 zile

Convertor valutar BNR

=
Rezultat + TVA (RON):
TVA 19% (RON):
Convertor valutar avansat

Cursul mediu pe 3 luni

August Septembrie Octombrie
Euro 4,9765 4,9743 4,9748
USD 4,5199 4,4780 4,5615

Cel mai bun curs la banci

1 EUR = 5.0200 RON
la Credit Europe Bank
1 USD = 4.8100 RON
la Credit Europe Bank
valabil pentru cumparare, la 12.01
Curs valutar banci

Convertor valutar banci

Creditare

Stiri financiare

Citeste toate stirile Codul fiscal

Promotii banci

Vezi toate promotiile