Ministrul Transporturilor: CFR Calatori se confrunta cu un grav deficit de vagoane
Compania CFR Calatori se confrunta cu 'un grav deficit de vagoane', a declarat luni ministrul Transporturilor, Lucian Sova.
'Compania se confrunta cu un grav deficit de vagoane, ma ocup sa gasesc o solutie, avand in vedere ca peste 400 de vagoane au norme de reparatie sau de intretinere neefectuate, lucru care a constituit unul din motivele pentru care si-au propus sa reduca din trenuri. Am reusit si am prevenit reducerea unui mare numar de trenuri, mai mult de 80 din cele 96, iata ca din pacate consecinte ale managementului neglijent din ultimii ani din perspectiva activitatilor de reparare a materialului rulant produc astfel de efecte care, sigur, ca trebuie sa le gestionez eu acum', a spus Sova la Parlament.
Ministrul Transporturilor a aratat ca a avut o intalnire saptamana trecuta cu conducerea companiei la care i-a invitat pe toti reparatorii de material rulant din Romania.
'Si in urma acestei dezbateri am constatat ca - unu - compania a deschis o serie de proceduri de licitatie pentru intretinere sau reparatii la unele dintre vagoane si locomotive, proceduri la care nu s-a prezentat niciun reparator. Cei care au in activitate reparatiile de material rulant au reclamat ca procedurile de achizitii publice pe serviciile de reparatii pe care compania trebuie sa le aplice sunt extrem de greoaie, le creeaza timpi mari de asteptare (...) Am propus ca sa se imagineze o procedura simplificata de achizitie publica pentru serviciile acestea de intretinere si reparare si in cursul acestei saptamani compania va veni cu o propunere', a detaliat el.
Pe de alta parte, Sova a sustinut ca suspicioneaza faptul ca nici caietele de sarcini care au fost pana acum propuse pentru aceste proceduri de achizitie publica nu au fost realizate corespunzator.
'Am aflat ca la companie exista un serviciu de achizitii publice format din 4 persoane, absolut surprinzator, terifiant aproape, tinand cont de dimensiunile resursei umane. Am propus ca macar pe un proiect pilot urmatorul caiet de sarcini pentru activitati de reparatii sa fie facut cu un consultant extern in niste limite de pret rezonabil si sa incerc sa vad cum poate arata un caiet de sarcini facut corect astfel incat sa-i atraga pe reparatori. Inca mai sunt vagoane care corespund unor standarde minime de confort si de calitate', a afirmat Lucian Sova.
Detalii, pe Economica