Misteriosul drum al gunoiului spre si dinspre Romania
O buna parte a deseurilor de care vor sa scape occidentalii ajunge in tara noastra. La randul nostru, le vindem cantitati deloc neglijabile de gunoi austriecilor ori germanilor
In urma cu aproape patru luni, nava Volgo Balt 219 sosea in portul Constanta incarcata, potrivit actelor aflate la bord, cu 2.700 de tone de combustibil derivat. Autoritatile au observat, insa, ca, de fapt, vaporul era plin de baloti cu deseuri menajere. Gunoiul fusese preluat din Italia si urma sa ajunga la o fabrica de ciment din Bihor, unde trebuia ars. Nu era prima situatie de acest gen – in ianuarie 2013, inspectorii de la Mediu au descoperit in Portul Medgidia cantitati impresionante de deseuri aduse din Italia pentru a fi utilizate drept combustibil de un cunoscut producator de ciment. De altfel, zvonuri privind gunoaie italiene (provenind mai ales din sudul peninsulei, unde exista o criza cronica a sistemului de salubrizare) depuse in gropi romanesti circula de mai bine de trei ani, cei implicati negand de fiecare data acuzatiile. In unele cazuri, deseurile straine ajung intamplator in porturile autohtone. In aceasta vara, de pilda, s-a descoperit ca nava germana Flaminia, distrusa partial in urma unui incendiu izbucnit anul trecut in Oceanul Atlantic si adusa de proprietari pentru reparatii la Mangalia, continea 23.000 de tone de deseuri, din care 14.000 de tone au fost catalogate de autoritatile romane drept import ilegal si li s-a interzis intrarea in tara.
Detalii, pe Capital