Miza scandalului pentru sefia Tarom: 1 miliard de euro
Inca un manager privat de la o companie din subordinea Ministerului Transporturilor a fost executat. Dupa seful CFR Marfa, belgianul de la Tarom si-a vazut mandatul scurtat de la patru ani la un an, urmand sa fie indepartat in perioada in care se vor face achizitii de circa 1 mld. euro
De cinci ani, Tarom este pe pierdere, iar revenirea pe profit, potrivit planului de management aprobat de Consiliul de Administratie (CA), este asteptata abia in 2015. Pana atunci, operatorul national cocheteaza cu profitul temporar, mai exact cu cel pe lunile mai si iunie, cand a fost pe plus. „Este un profit de conjunctura (printre altele, trafic mai mare datorita sezonului estival, pret mai bun al combustibilului n.red)“, sustin membrii CA. Managerul privat, belgianul Christian Heinzmann, ii contrazice, insa, partial. „Parte din aceste rezultate bune se datoreaza norocului, asa e, dar si unui numar mai mic de zboruri neproductive, printre altele“. Rezultatele financiare indica o reducere de 45% a pierderilor pe primele cinci luni ale anului, comparativ cu perioada similara a lui 2012. Mai exact, minusul raportat a fost de 64 de milioane de lei (14 milioane de euro), insa si aceste rezultate sunt contestate de CA, care sustine ca reducerea este datorata incheierii amortizarii aeronavelor 737-300.
Detalii, pe Capital