Modernizarea Garii de Nord: CFR a primit o oferta la licitatia pentru studiul de fezabilitate
CFR Infrastructura a primit o singura oferta la licitatia de elaborare a studiului de fezabilitate pentru modernizarea Garii de Nord. Reabilitarea celei mai mari gari din România se realizeaza si în perspectiva introducerii unor trenuri de mare viteza catre orase precum Istanbul, Budapesta, Viena, Varsovia si Kiev.
Oferta a fost depusa de Consis Proiect SRL, firma din sectorul 2 membra a unui grup spaniol. Aceasta are ca subcontractor Institutul de Arheologie Vasile Parvan.
Valoarea estimata a contractului este de 15,55 milioane de lei iar durata lui este de 198 de zile (6,6 luni).
Obiectivele specifice reabilitarii statiei CF Gara de Nord Bucuresti sunt urmatoarele:
• Regenerarea urbana a zonei Gara de Nord pe principiile de smart city / creative city / green city;
• Folosirea resurselor provenite din activele valoroase ale CFR pentru realizarea eurogarii si a optimizarii operatiunilor feroviare pentru calatori fara subventii din partea statului;
• Stimularea transportului regional/ local/ periurban/ urban pe calea ferata similar cu alte statii feroviare din Europa;
• Perspectiva introducerii transportului feroviar cu trenuri de mare viteza pe rute interne si internationale (Istanbul, Budapesta, Viena, Varsovia, Kiev etc);
• Modernizarea / consolidarea / repararea cladirilor din statia de calatori Bucuresti Nord, precum si spatiile destinate serviciilor pentru calatori si zona comerciala si asigurarea facilitatilor pentru persoanele cu mobilitate redusa, handicap vizual, auditiv;
• Asigurarea cu sisteme noi de ventilatie/ incalzire;
• Inlocuirea instalatiilor electrice, sanitare, termice etc;
Detalii, pe Economica