Moment istoric: s-a emis prima factura pentru Golden Gate-ul peste Dunare
Constructorul italian Astaldi a emis saptamâna aceasta prima factura pentru Podul suspendat de la Braila, la care lucreaza împreuna cu proiectantii japonezi de la IHI Infrastructure. Contractul de doua miliarde de lei se afla acum în etapa de proiectare iar prima sapa la Golden Gate-ul peste Dunare este programata pentru ultimul trimestru al anului.
Astaldi a transmis luni, 23 iulie, o factura de 15,35 milioane de lei pentru proiectarea si construirea Podului suspendat peste Dunare in zona Braila. Este prima factura emisa de catre asocierea care a castigat cel mai mare contract de infrastructura rutiera dupa 1989.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) trebuie sa mai deconteze facturi si catre Muzeul Brailei „Carol I", pentru servicii de cercetare arheologica a terenului afectat de constructia podului, conform Registrului Operatiunilor Generatoare de Obligatii de Plata (ROGOP).
Ordinul de incepere pentru faza de proiectare a Podului de la Braila a fost emis in primul trimestru al anului. Conform contractului, proiectarea ar trebui sa dureze 12 luni, dupa care sa inceapa constructia propriu – zisa, de 36 de luni. Astfel, lucrarile de constructie ar fi trebuit sa inceapa in primul trimestru al anului viitor.
Reprezentantii constructorului au anuntat saptamana aceasta ca vor incepe mai devreme lucrarile, chiar din ultimul trimestru al acestui an. "Chiar daca ordinul de incepere a executiei este la 2 martie 2019, noi am facut pregatirile pentru ca, in prima parte a trimestrului IV, sa incepem efectiv primele lucrari in teren", au spus reprezentantii Asocierii IHI Infrastructure - Astaldi.
Contractul pentru constructia Podului de la Braila a fost semnat in ianuarie cu asocierea italo-nipona ASTALDI S.p.A. – IHI INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD.
Cu o valoare de 1,99 miliarde de lei, fara TVA, acesta cuprinde 12 luni de proiectare, 36 luni de executie si o perioada de garantie a lucrarilor de 120 luni.
Asocierea italo-nipona a fost declarata castigatoarea contractului pentru proiectarea si executia Podului suspendat peste Dunare in urma licitatiei la care a mai depus oferta si Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania)– Euro Construct Trading '98 SRL (Romania)– CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China).
Detalii, pe Economica