Nestle si Carrefour testeaza tehnologia blockchain pentru o mai mare transparenta a provenientei alimentelor
Gigantul alimentar Nestle, lantul francez de supermarketuri Carrefour si IBM au colaborat pentru a utiliza tehnologia blockchain pentru a urmari întreg lantul de productie si distributie pentru un celebru produs francez, au anuntat companiile într-un comunicat de presa.
Consumatorii nu poate vedea procesul de productie a alimentelor pe care le consuma, insa datorita tehnologiei blockchain prin simpla scanare a unui produs utilizand un smartphone, acestia vor putea sa primeasca informatii fiabile si nefalsificate privind lantul de aprovizionare si productie.
Din 15 aprilie, tehnologia blockchain se va aplica piureului de cartofi instant Mousline, disponibil pe rafturile din magazinele Carrefour din Franta sub brandul Maggi.
Consumatorii pot utiliza telefonul sau alt dispozitiv mobil pentru a scana un cod QR pe ambalajele Mousline. Acest lucru le permite sa vizualizeze traseul produsului din fabrica Nestle din nordul Frantei catre magazinele Carrefour.
De asemenea, pot vedea data de productie, parametrii de control al calitatii, timpii de depozitare si locatia depozitelor. In plus, consumatorii vor gasi, de asemenea, informatii despre agricultorii care furnizeaza cartofii pentru Mousline si despre modul in care se produce piureul.
Nestle si Carrefour vor testa platforma blockchain pe piure-ul Mousline in urmatoarele cateva luni. Programul pilotul va ajuta la intelegerea impactului si a scalabilitatii tehnologiei si va oferi informatii pentru a lua deciziile asupra evolutiilor viitoare. Proiectul face parte dintr-o gama mai larga de proiecte de testare a tehnologiei blockchain, de la logistica la sustenabilitate, prin care Nestle doreste sa contribuie la consolidarea increderii in consumatorilor in alimentele produse de Nestle.
Nestle a inceput sa utilizeze blockchain in 2017, cand s-a alaturat platfomei Food Trust a IBM ca membru fondator. IBM Food Trust vizeaza intarirea trasabilitatii produselor alimentare. Nestle testeaza tehnologia blockchain pentru a crea o mai mare transparenta si vizibilitate intregului lant valoric al produselor.
Dupa ce Carrefour s-a alaturat IBM Food Trust in octombrie 2018, cele trei companii au decis apoi sa lucreze impreuna la acest proiect.
Detalii, pe Economica