NU MAI POTI FI ANONIM: Magazinele se transforma in mici agenti secreti
Un nou software de recunoastere faciala incepe sa fie implementat in magazinele retailerilor pentru ca angajatii sa recunoasca celebritatile care le trec pragul.
Compania britanica de solutii informatice NEC furnizeaza deja asemenea programe pentru firme de securitate, care le folosesc pentru a identificarea teroristilor si criminalilor. Tehnologia functioneaza prin analizarea unor imagini filmate din care sunt selectate doar fetele oamenilor. Programul face niste masuratori pentru a crea un cod numeric, cunoscut sub numele de „sablon facial“, si verifica acest cod intr-o baza de date.
In cazul retailerilor, baza de date cuprinde fetele celebritatilor sau ale clientilor valorosi, potrivit Sunday Times. Daca o fata este gasita in baza de date, programul trimite un mesaj de alerta angajatilor magazinului prin computer, iPad sau smartphone, furnizandu-le detalii precum marimea hainelor, cumparaturile favorite sau istoricul achizitiilor clientului.
Detalii, pe Capital